Kantar Emori igakevadise e-kaubanduse trendiuuringu andmetel lisandus eelmise aasta sama perioodiga võrreldes (aprill–mai) hulgaliselt uusi e-ostjaid, kel puudus varasem kokkupuude veebist kaupade või teenuste ostmisega, ning kasvas ka sagedaste e-ostjate arv.

Kantar Emori ostukäitumise ekspert Kersten Jõgi märkis, et kui möödunud aastal samal ajal oli internetist aasta jooksul midagi ostnud 73 protsenti, siis nüüd juba 92 protsenti elanikest. Oluliselt lisandus ka sagedasi veebiostjaid ehk neid, kes teevad e-oste vähemalt kaks-kolm korda kuus, neid on nüüd aasta varasema 23 protsendi asemel 41 protsenti. Selge on see, et olukorra normaliseerudes liikus suur osa ostudest tagasi tavakaubandusse, kuid väidetavalt ostab 16 protsenti veebiostjatest ka nüüd rohkem e-poodidest,“ lisas Jõgi.

Kaubagruppidest näitab aasta lõikes suurimat kasvu ravimite e-ostjaskond, mis on mullusest suisa 2,7 korda suurem. Kasvutempolt järgnevad toidu- ja aiakaubad, mõlema ostjaskond on laienenud ligi kaks korda. Kui seni eristusid need kolm kategooriat teistest oluliselt madalama e-ostjaskonnaga, siis sel aastal on nad teistele järele jõudnud ja näiteks lasteriiete kaubagrupist juba möödunud.

Väga tublisti on kasvanud ka elektroonika veebiostjaskond (+83 protsenti), millele andis tugeva tõuke eriolukorrast tingituna kodudesse kolinud kool ja töötegemine, milleks vajati erinevaid tehnikaseadmeid. Jõgi sõnul peegeldab elektroonikakaupade konkreetsete ostukohtade eelistus hästi üldist tendentsi, mil eriolukorras oli välisriikidest kaupade tellimine häiritud ning globaalsed gigandid kaotasid kliente kohalikele e-poodidele. Elektroonikakaupade puhul on kõige eelistatumad e-poed 1a ja Euronics, suurim kukkuja on senine lemmik AliExpress.

Lisainfo: https://www.kantaremor.ee/pressiteated/eriolukord-kasvatas-sagedaste-e-ostjate-arvu-80-vorra/

Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.