Oleme koostöös Eesti Pangaga väljatöötanud e-kaubanduse käibe mõõtmise statistika, kus Eesti Pank monitoorib kogu turu e-kaubanduse käivet, sealhulgas nii e-kaupade kui e-teenuste käivet. Lisaks monitoorib E-kaubanduse Liit e-kaupade mahtusid eraldi ehk Eesti sisest pakituru mahtu, kus võtame arvestusse Omniva, DPD ja Itella Smartposti pakiautomaatide pakkide mahu.

Näiteks 3 kvartalis kasvas pakkide maht võrreldes eelmise aasta sama perioodiga pea 60% (augustikuus liikus Eesti pakiautomaatidesse 736 500 pakki, mida oli 51% rohkem, kui aasta tagasi. Septembris liikus pakiautomaatide kaudu aga 856 000 pakki, mis on 67% rohkem). Sama suurusjärku pakkide kasvuga 3 kvartalis kinnitab ka Maksekeskuse käibe kasv (ca pool Eesti e-kaubanduse turu e-kaupade käibest) mis oli vastavalt augustis 60% ja 53% septembris. Võib kokku võtta kvartali peale e-kaubanduse kaupade kasvuks Eestis eelmise aasta sama perioodiga 60%.

Eesti Panga hinnangul kasvasid kaupade ja teenuste e-ostud kokkuvõtvalt III kvartalis eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 12%.  Eesti Panga statistikat täpsustav uuring näitab muuhulgas, et alates märtsist on kaupade tellimine e-kanalitest oluliselt kasvanud, samas on e-teenuste (transport, kino- ja teatripiletid, majutusteenused jms) tarbimine sunnitult vähenenud, mis kaupade ja teenuste ostu koosmõõtmisel annab tagasihoidlikuma kasvunäidu.

Et hinnata e-ostudega seotud tehingute osakaalu, on pankade abil viidud läbi kaardistus, mille põhjal võib öelda, et kevadine eriolukord kasvatas märkimisväärselt kaupade osakaalu e-ostudes, samal ajal vähenesid teenuste (transport, kultuur, majutus) ostud.

Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.