Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Uudised

Eduka külma kontakti e-kirja saladus

October 21, 2021

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Meiliturundus on surnud. Külma kontakti e-kirja saatmine on mõttetu. Elame aastas 2021 - su publik ei taha e-posti teel suhelda.Suure tõenäosusega oled kõiki neid argumente ühes või teises võtmes kuulnud. Sellele vaatamata usud endiselt, et meiliturundus ja külma kontakti e-kirjad on ühed parimad vahendid, mille abil publikut kaasata, kodulehe külastatavust suurendada ja käivet kasvatada.

Hea uudis - sul on õigus!E-kiri püsib vankumatult efektiivsete turundusvahendite nimekirja tipus. Seda toetab ka Hubspoti statistika, mille alusel on 78% turundajatest viimase 12 kuu jooksul näinud suurenenud aktiivsust turundus e-kirjadele reageerimise osas.

Tuleb siiski leida vastus ühele olulisele küsimusele - mis on parim viis külma kontakti e-kirja koostamiseks ja saatmiseks? Kuigi efektiivse strateegia püsti panemiseks puudub teaduslikult välja töötatud lähenemine, on siiski nippe, mille kasutusele võtmisega saad kaalukausi enda kasuks kallutada.

Järgnevalt toome välja 5 näpunäidet, mille abil külma kontakti e-kirjade tulemuslikkust tõsta.

1. Vali oma adressaate hoolikalt

Sa võid koostada kümnendi parima külma kontakti e-kirja, kuid kui selle valele publikule suunad, on sinu püüdlused kui hane selga vesi. Sisuliselt oled sellisel juhul lihtsalt aega raisanud. Kui püüad näiteks sisu kirjutamise teenust müüa, kontakteeru blogipidajate, turundusjuhtide ja teistega, kes reaalselt sinu teenust vajada võivad. Ära kuluta oma aega personalijuhtide, müügiinimeste ja IT-spetsialistide kõnetamise peale. Nemad ei ole sinu publik.

2. Personaliseeri iga sõnum

Seda ei saa kunagi piisavalt rõhutada - personaliseerimine on olulisem kui kunagi varem! Eriti, kui püüad keskmisest paremat vastamise ja reageerimise määra saavutada (ja see peaks su eesmärk olema).  

Jah, iga kirja personaliseerimine võtab aega. Jah, kohati võib tekkida tunne, nagu raiskaksid vaid oma energiat. JAH, personaalne lähenemine on vältimatult vajalik, kui püüad potentsiaalsetes ostjates huvi tekitada.

Instapage’i uuringu põhjal kaasneb isikupärastatud e-kirjadega ligi 6 korda suurem ostutegevus. Ainuüksi see fakt peaks suurepäraselt illustreerima personaliseerimise olulisust. Igale kontaktile sama e-kirja saatmine saab vastamise ja reageerimise määrale saatuslikuks.

3. Pühendu suurepärase sisu kirjutamisele

See algab teema reast, liigub edasi sissejuhatuseni (mis sisaldab ka sinu nn konksu), sealt e-kirja sisuni ja kokkuvõtteni. Suuresti on tegemist katse-eksituse meetodiga - väike muudatus siin või seal võib olla kõik, mida vastusmäära tõstmiseks vajad. Mõnel juhul peitub lihtsuses võlu. Teinekord vajad pikemat e-kirja, et asja ivani jõuda. Alustada tasub aga järgnevate sammudega:

  • Loo 3-5 erinevat teema rida
  • Kirjuta esialgne mustand
  • Vaata oma mustand üle
  • Kirjuta teine mustand (kustutades kõik, mis sulle esimeses mustandis ei meeldinud)
  • Vaata teine mustand viimasteks muudatusteks üle

Selline lähenemine sunnib sind oma e-kirja sisule vajalikku aega ja tähelepanu pühendama. Kui siin eksid, ei ole muu enam oluline. Lisaks on oluline jälgida, et kasutad oma e-kirjades potentsiaalsete klientide kõnetamiseks nn juurdepääsetavat keelt. Tekst peab olema ekraani lugejatele sobiv, mitte visuaalselt liiga koormav ning sisaldama infot, mis lugeja lihtsal ja selgel viisil sinu kodulehele suunab.

4. Jälgi, mis töötab ja mis mitte

Kuidas saad tuleviku jaoks tegevuskava paika panna, kui sa ei tea, mis varasemalt töötanud on? Seetõttu on oluline, et jälgid iga väiksematki detaili, mis puudutab sinu külma kontakti e-kirju. Nii saad vastata küsimustele:

  • Millise teema reaga kaasnes suurim avamiste määr?
  • Milline pikkus oli täpselt paras?
  • Kas mõni teema rida hävitas su avamiste määra?
  • Milliseid vastuseid saad?

Jälgimist vajavatest detailidest ja potentsiaalsetest pisiparandustest juba puudust ei tule.

5. Ära anna alla

Meiliturunduses ja külma kontakti e-kirjade koostamises ei ole midagi lihtsat. Tegemist on suures osas numbrite mänguga. Mida rohkem kirju saadad, seda suurem edu sind ootab. Isegi, kui olukord tundub võimatu - oled saatnud 100 e-kirja ühtegi vastust saamata - jätka muudatustega ja tulemuste jälgimisega. Sa ei saa ennustada, kui kaua edu saavutamiseks täpselt läheb.

Püsi kursil ja tee mida iganes vaja, et oma lühi- ja pikaajalised eesmärgid saavutada. Alla andmine on alati lihtne ja mõned olukorras on see ka õige otsus. Siiski, valget lippu ei tasu liiga vara lehvitada. Külma kontakti e-kirjade saatmine on edu näidanud. Pead leidma lihtsalt viisi, kuidas see enda ettevõtte kasuks tööle panna.

Viimased mõtted külma kontakti e-kirjadeks

Meiliturunduse tulevik on helge, seega ei ole paremat aega kui praegu, et sellest maksimum võtta. Mida rohkem külma kontakti e-kirju saadad, seda paremini saad aru, mis töötab, mis mitte ja kuidas oma publikut efektiivselt kõnetada. Kogu eeltoodud info abil oled juba õigel teel eduni!Tanel RandSmaily

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega