Sel kevadel kõigis Balti riikides Gemiuse poolt läbi viidud uuring näitas, et Covid-19 piirangute ajal hindas 34 protsenti Eesti internetikasutajatest, et nende veebipoodide ostukulud on suurenenud ja ainult 11 protsenti hindas seda vähenenuks. Samal ajal ütlesid 37 protsenti Leedus vastanutest ja 25 protsenti Lätis vastanutest, et nad veetsid riiklike piirangute ajal vähem aega internetis.

Kõigis Balti riikides on külastatavad välismaised veebipoed sarnased, kuid veebileht aliexpress.com on populaarsem Lätis ja Leedus, samas külastasid Eesti internetikasutajad sagedamini amazon.com-i. Samuti ei erine välisriikide saitidel tehtud ostud – kõigis kolmes riigis märkisid internetikasutajad, et nad ostavad riideid. Leedu ja Läti inimesed ostsid broneerimis- ja renditeenuseid – 34 protsenti Läti internetikasutajatest ja 28 protsenti Leedu vastajatest. Samas ostsid Eesti internetikasutajad sagedamini lennupileteid (31 protsenti), mis on Leedus ja Lätis populaarsuselt kolmandal kohal.

Samuti märkisid küsitletud kõigis riikides pileteid avalikele üritustele kolme kõige sagedamini veebis ostetava kauba hulka- Leedus ja Lätis oli see vastanute number üks, Eestis osteti aga kõige sagedamini kindlustust. Kui Eesti ja Leedu vastanutest selgus, et nad ostsid riideid sageli kodumaistest e-poodidest, siis Lätis osteti peamiselt kodumasinaid. Huvitav oli veel see, et Eesti vastajad tõid välja kolme kõige levinuma veebipõhise ostmise põhjuse seas võimalust osta veebist kaupa, mida nende elukohas muidu ei saaks osta. Kõigi kolme riigi e-ostlejad on motiveeritud ostma soodsama hinnaga, kui traditsioonistest kauplustest.

Eesti vastajad märkisid, et kasutavad veebist ostmiseks arvutit pea poole rohkem, kui mobiiltelefoni (48 protsenti). Lätis ostis internetist mobiiltelefoniga 54 protsenti vastanutest ja Leedus 61 protsenti vastanutest.
Uuring viidi Lätis ja Leedus läbi kahes etapis – veebruaris küsitleti Lätis 2813 ja aprillis 1769 vastajat vanuserühmas 18–74 aastat, Leedus aga 3805 ja aprillis 2192 vastajat vanuses 15–74. Eestis viidi uuring läbi tänavu 15. maist 17. juunini, küsitledes 1174 Eesti internetikasutajat.

Vaata kindlasti uuringu tulemuste kohta lisaandmed vajutades siia!

Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.