Sel korral osales rekordarv, täpselt 160 e-poodi. Tingituna eriolukorrast ning mõnevõrra suurenenud soodustustest ka igapäevaselt, olid keskmised pakutavad soodustused 5-10% kõrgemad eelmisest korrast. Leidus palju kauplejaid, kes pakkusid 20-30% soodustust kogu tootevalikust ning tegid ka häid müüke. Oli huvitava ajastusega päev, mis langes kokku kaubanduskeskuste avamise, paljude ettevõtete kontorite taasavamise jpm.

Reklaamikampaania oli sel korral E-kaubanduse Liidu poolt 2-päevane kampaania (Delfi, Postimees, Sky Raadio, Retro FM, TV3, TV6, Linnaekraanid, Roosa Elevandi uudiskirjad, Facebook, Instagram, lisaks pressiteated ja uudised erinevates meediakanalites).

24h kampaanialehe e-smaspaev.ee page view`d kasvasid 92 000le, sessioonid 68 000le (+8000 eelmisest korrast) ning unikaalsete e-smaspaev.ee lehe külastajate arv 49 593 inimeseni. Keskmiselt veedeti lehel 3 minutit.

Eriti hea tulemuse tõi sotsiaalmeedia ja uudiskirjad (mis ei ole e-äridele ilmselt üllatus). Facebooki ja Instagrami kampaaniaga jõudsime 374 528 unikaalse kasutajani, mis on arvestatav osa sihtrümast. Sotsiaalmeedia kampaaniast tuli lehele ca 5600 külastajat. Roosa Elevandi e-maili avamiste protsent oli suisa 56,3% ehk 67 771 unikaalset kasutajat, mis on väga arvestatav tulemus. Klikke e-mailist edasi kodulehele tuli 4100 .

Arvestataval määral on kasvanud viimase 2-3 kampaaniaga Google orgaaniline liiklus, nii ka nüüd. Paljud reklaamid on ka üldsõnalised, mis kutsuvad E-smaspäevale ning külastus tehakse läbi Google. Selge, kuid tarbijate teadlikus E-smaspäevast on oodatud ja kasvav. Järgmine kampaania juba 9. novembril (registreerimise avame 1. oktoobril!).

Natukene negatiivse poolepealt, siis leidus mõni osaleja, kes ei suutnud enda pakkumist tagasi hoida õigele perioodile. Tuletame veelkord meelde, et E-smaspäeva pakkumised kehtivad 24h ning ei ole lubatud enda pakkumist ostlemiseks avada ei ENNE ega PÄRAST kampaania perioodi. Lisaks oli ka mõni e-pood, kes ei olnud kampaaniale registreerunud, kuid ikkagi reklaamis end kui E-smaspäeval osalejat. E-smaspäeva kaubamärgi omavoliline kasutamine on keelatud!

E-smaspäeva külastajate ning osavõtvate e-poodide arv on iga korraga kasvanud. Lisaks ka tarbijate teadlikkus, kui ka E-smaspäeva müügipäeva käibed ja rahulolu. Eelmisel korral tehti üle 30 000 e-ostu ning üle 2 miljoni eurone päevakäive, mis sel korral kindlasti löödi. Jätkame toredat E-smaspäeva traditsiooni ning järgmise E-smaspäevani 9. novembril!

 

Tõnu Väät

E-kaubanduse Liidu tegevjuht

Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.