Eesti E-kaubanduse Liit otsib neljandat aastat järjest silmapaistvaimat tegu Eesti e-kaubanduses, mille eesmärk on tunnustada tublisid tegijaid ja valdkonna arendajaid. Žürii otsuse tulemusel valiti 6 finalisti, kes 3. mail E-kaubanduse Liidu juubeliseminaril võistlustulle astuvad.

1. Balti Jaama Turg

Balti Jaama Turg avas 2017 aasta lõpus Eesti esimese e-turu.
Alates eelmise aasta novembrist on võimalik kvaliteetset turukaupa mugavalt osta ka Astri.ee e-keskuse kaudu. Ostud saab teha kodust lahkumata ning tellimused toimetab kuller Tallinnas kohale juba mõne tunni jooksul. 

E-turu loomise eesmärk on viia uuenenud Balti Jaama Turg kliendile koju kätte ning pakkuda talle kaupa, mida tavapärasest supermarketist ei leia.
Hetkel on e-turu kaubavalik veel piiratud, kuid uusi kauplejaid ning kaupa lisandub pidevalt. 
E-turu kaudu on võimalik osta näiteks Muhu Pagarite, Peetri Lõheäri, Oma Põrsa, Vahvlihaldjate, Juustukuningate, Eesti Andi ja mitmete teiste armastatud kauplejate tooteid. Paljude kauplejate jaoks on Balti Jaama Turu e-turg ainukene e-kauplemise koht.
Vaata lähemalt: astri.ee/bjt

2.Tallinki mobiilne teenus

Tänaseks koondab Tallinki mobiiliäpp kogu reisiks vajaliku info ühte kohta. Selle kaudu on lihtne osta laevapileteid ja teisi pardateenuseid, vaadata isiklikku reisi ajakava ning lisaks saab Helsingi liinil teha kiirelt check-in ja laevale pääseb mugavalt mobiilse pardakaardiga. 2017 maist on kõikidel Club One klientidel võimalik kasutada digitaalset kaarti otse mobiilist ja seda on kasutatud 500 000 korral.
Peale mobiilisete teenuste põhjalikku uuendust, on käive mobiilisetest vahenditest kasvanud 8x,äpi allalaadimise arv on kasvanud 250 000ni, aktiivsete kasutajate arv kuus 100 000ni.
2017. aastal on üle 800 000 reisija teinud ostu mobiiliga ja selle aasta lõpuks loodame jõuda 1,5 miljoni reisijani.
Vaata lähemalt: tallink.com

3. Cleveroni innovaatilised pakiautomaadid

Cleveron muudab e-poest ostetud kauba kättetoimetamise mugavamaks, lihtsamaks ja soodsamaks nii müüjate kui ka ostjate jaoks. Meie innovaatilised pakiautomaadid aitavad jaekauplejatel kulusid kokku hoida ja lõpptarbijale paremat ostukogemust pakkuda. Ostjad aga saavad oma e-poes tehtud ostud kätte kiiresti ning mugavalt – vaid sekunditega. Tänu sellele on Cleveroni klientide seas mitu maailma juhtivat jaemüügiketti. Nende seas on ka Walmart, tänu kellele peaks Viljandis loodud pakiautomaate kasutama aasta lõpuks ligi 40% ameeriklastest.
Vaata lähemalt: cleveron.eu

4. Weekend tarne- ja tagastuslahendus

Väga kiire ja mugav toodete vahetamine kulleriga. WeekendShoes.ee hakkas 2017 aastal pakkuma klientidele toodete vahetamise võimalust tasuta kulleriga. Klient peab vaid teavitama Weekendi klienditeenindust toote vahetamise soovist ja 1-2 päevaga jooksul tuleb kuller, kes toob kliendile soovitud toote ja viib mittesobinud kauba minema. Klient ei pea täitma tagastuslehte, pakikaarte ega tegema muid tavapärase tagastusega seotud toiminguid. Varasemalt pidi klient toote vahetamiseks täitma tagastuslehe ja viima paki pakiautomaati, kauba vahetus võttis aega kuni 7 päeva. Kulleriga vahetamine toimub 1-2 päevaga, on kliendile tunduvalt mugavam ja kiirem. Klientidelt saadud tagasiside on väga positiivne.
Vaata lähemalt: weekendshoes.ee

5. Hansaposti kiire kasv

Hansapost kandideerib E-tegu konkursile kui järjepideva kasvuga suurim e-kaupleja konkurentsitihedal maastikul – millega oleme kindlasti andnud olulise panuse Eesti e-kaubanduse arengusse!

2015    35%
2016    31%
2017    43%

Hüppelise käibekasvu taga on ettevõtte tugev strateegia ning ambitsioonikate arenguplaanide edukas teostus. Keskendume ennekõike kliendi mugavuse ning ootuste täitmisele, kes hindab kõrgelt meie kompetentse pakkuda suurepärast valikut ning parimaid tooteid taskukohaste hindadega. Vähetähtis pole ka ostu sooritamise lihtsus.

  1. 2017 aastal Eestis 43% võrra käivet kasvatanud veebikaubamaja Hansapost on e-krediidiinfo andmete kohaselt teist aastat järjest suurim e-kaupleja Eestis.
  2. Baltikumi kasutajasõbralike e-poodide konkursi Kaubamajade kategooria võitis Hansapost.ee!

Vaata lähemalt: hansapost.ee

6. eCoop videoretseptide lahendus


2017.a lõime Coopi e-poes uuenduse, millega on võimalik saada idee, mida söögiks valmistada, vaadata, kuidas seda valmistada ning tellida kogu vajaminev kaup koju – ja seda kõike paari hiireklikiga!
eCoop tõi 2017.a esimesena Eestis turule videoretseptimooduli Coop Kokakool, mille retseptide valmistamiseks mõeldud toiduained on võimalik e-poe ostukorvi lisada ning koju tellida vaid paari klikiga. Ostunimekirja saab automaatselt muuta vastavalt portsjonite arvule, asendada tooteid või eemaldada kodus olemasolevad toiduained, jagada ostunimekirja perega ning salvestada seda ka tulevasteks tellimusteks. Retseptibaas on liidestatud Coopi tootehaldussüsteemiga, mis pakub kliendile e-poes soovituslikult välja populaarsemad kaubad. Tootepositsioone retseptides on samuti võimalik välja müüa tootjatele. Enam kui 1000st retseptist on 200 videojuhistega. 100 000 unikaalse külastajaga eCoopi lehel külastati retseptide lehte 8 kuu jooksul u 200 000 korda.
Vaata lähemalt: ecoop.ee/et/retseptid


Žürii koosnes seitsmest valdkonna spetsialistist: 

Martin Lond, Kaubamaja AS e-kaubanduse juht  (“E-tegu 2016” võitja)
Kaja Koovit, AS Ekspress Meedia Ärilehe juhataja
Signe Kõiv, Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht
Kristina Laaneots, DHL Estonia AS tegevjuht
Timo Porval, Lavii Marketing OÜ turundusstrateeg
Merle Leemet, Breden Kids OÜ asutaja 
Alar Kiilmaa, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi siseturuosakonna juhataja

Aasta kõnekaim e-tegu selgitatakse välja rahvahääletuse tulemusel liidu 10. juubeli galaõhtusöögil, mis toimub 3. mail 2018 kell 16:00-21:00 Radisson Blu Hotel Olümpias. Iga juubeligalal osaleja saab 1 hääle. 

“E-tegu 2016” auhinna võitis Kaubamaja.ee
“E-tegu 2015” auhinna võitis Apotheka Netiapteek
“E-tegu 2014” tiitli Baltika AS e-kanal Andmorefashion.com

Signe Kõiv
Eesti E-kaubanduse Liit
+372 5023 456
signe@e-kaubanduseliit.ee
e-kaubanduseliit.ee