Pakiveoteenuse osutaja DPD tellitud rahvusvaheline uuring eurooplaste e-poodlemise harjumuste kohta tuvastas, et eestimaalased eelistavad teiste riikidega võrreldes ülekaalukalt oma pakid tellida pakiautomaati. Sakslaste harjumus tellida saadetis oma naabri juurde on eestlaste seas täiesti võõras nähtus.

Kantar TNSi läbiviidud ja DPD tellitud uuringust selgus, et kui Euroopa inimesed lasevad üldiselt enda internetist tellitud kauba koju tuua (84%), siis Eesti elanikud eelistavad ülekaalukalt pakiautomaate. Tervelt 81% uuringus osalenud Eesti elanikest on tellinud oma kauba just pakiautomaati, 57% otse koduukse taha ja 50% vastajatest on lasknud oma ostud tuua ka postkontorisse.

Paljudes teistes Euroopa riikides eelistatakse seevastu tuntavalt rohkem otse koju tellimist (90% horvaatlastest ja šveitslastest) ja Prantsusmaa puhul kasutatakse ka palju näiteks võimalust pakk tellida pakipoodi ehk mõnda lähedal asuvasse kauplusesse, mis oma põhiäri kõrvalt ka pakiteenust pakuvad (55% vastajatest).

Kui 13% eestlastest tellib paki otse enda töökoha juurde, siis 13% Saksamaa elanikest laseb oma ostud tuua hoopis naabrite kätte. Uuringus osalenud eestlastest polnud aga sellist võimalust kasutanud mitte keegi.

“Pakiautomaatide rohkus on Eesti ja Baltimaade eripära ja võrreldes teiste riikidega on Eestis olev automaatide võrgustik ülimalt hästi välja arenenud,” selgitas DPD Eesti e-kaubanduse ärisuuna juht Margot Posti. “Automaatide eelis on see, et nad on alati avatud ja neile pääseb igal hetkel ligi. See on eriti mugav just liikuvama eluviisiga inimestele.”

Pakiautomaatidesse tellimise trend näib ka püsima jäävat, kuna ka 98% eestimaalastest, kes pole automaati veel kasutanud eelistaks just seda viisi pakkide saatmiseks ja saamiseks. Otse koju tellimise puhul on sama näitaja 91%.

Kantar TNSi hiljuti läbiviidud üleuroopaline uuring e-poodlemisest tõi välja, et Eestis moodustavad internetist tellitud kaubad 6,2% kõikidest asjade ostudest ja see trend näib kasvavat. Eestimaalaste veebiostudest 86% teevad korduvostjad, kusjuures Eesti korduvostja sooritab aastas keskmiselt 17 internetiostu. Eesti inimene ostab e-poodidest kõige enam elektroonikat (40%), ilu- ja tervisetooteid (39%) ja seejärel moekaupu (34%).

DPD grupi e-poodlemise baromeetri raporti koostas uuringufirma Kantar TNS. Anonüümsed intervjuud viidi läbi 23 450 osalejaga 21 Euroopa riigis, sealhulgas Eestis. Valimisse kuulusid alates 18-aastased inimesed, kes eelmisel aastal olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis.
DPD grupp on teine suurim rahvusvaheline pakiveoteenuse pakkuja Euroopas. 60 000 inimese ja ligikaudu 30 000 kohaliku Pickup punkti abil toimetab DPD iga päev kohale ligi 4 miljonit pakki 230 riigis. DPD Eesti on siseriikliku ja rahvusvahelise kullerpostiteenuse osutamise turuliider, mis teenindab Eestis nii era- kui ärikliente ligi 200 kulleri ja enam kui 180 sõiduki abil ning annab lisaks tööd 127 inimesele. Eestis omab DPD ligikaudu 120 Pickup punkti, millest 20 on automaadid ning ülejäänud pakipoed. 

Lisainfo:
Margot Posti
DPD Eesti e-kaubanduse ärisuuna juht
tel: 5649 0020
e- mail: margot.posti@dpd.ee