Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Statistika ja e-uuringud

Mida peaksid veel teadma e-maili turundusest?

October 21, 2021

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Toome teieni veel 3 baastõde e-maili turundusest:

1. Terviklik ja jätkusuutlik meililist

Sarnaselt kõigele muule vajab ka sinu meililist hoolt ja tähelepanu. Aktiivne ja korrastatud meililist tähendab aktiivsemat kaasatust, suuremat tõuget online müügi kasvule, vähem meilide tagasipõrkeid ja vähem teavitustest ja kirjadest loobujaid.Aga mida teha, et andmebaas oleks aktiivne ja jätkusuutlik?

Hoia tagasipõrgetel silm pealMaakeeli öeldes on tagasipõrge üks neist e-mailidest, mis mingil põhjusel ei jõudnud saajani. Soft bouncevõib olla seotud mingi ajutise probleemiga, nagu näiteks ummistunud meilboks.

Siin aitab see, kui pärast mõningaid tagasipõrkeid konkreetsetelt aadressidelt peatad ajutiselt neile kontaktidele kirjade saatmise. Palju tõsisem on aga hard bounce, mis võib viidata sellele, et sinu kirjasaaja meiliaadress või domeeninimi enam ei eksisteeri ja sa peaksid need kontaktid viivitamatult oma meililistist eemaldama.

Passiivsete tellijate haldamine: kas neid kaasata või kõrvaldada?

Kohaletoimetamise näitaja on e-turunduses väga oluline. Ehk et kui sa saadad jätkuvalt meile passiivsetele või olematutele meiliaadressidele, siis ühel hetkel hakkad sa kahjustama enda kui kirjasaatja reputatsiooni.

Kehvapoolne reputatsioon võib internetiteenuse pakkujast sõltuvalt tähendada seda, et sinu saadetud kirjad markeeritakse spämmiks ja need satuvad otseteed kirjasaajate prügikastidesse.

Näiteks kui su kirjasaajad ei ole viimase kuue kuu jooksul mitte ühtegi sinu kirja avanud, siis on mõistlikum liigutada nad passiivseks grupiks. Sa võid muidugi teha neile aktiveerimis- või kaasamiskampaania, kuid kui isegi see neile mõju ei avalda, siis on mõistlikum nad oma listist eemaldada. Ja mis peamine – andmebaaside ja listide arendamise puhul on alati mõistlikum sihtida kvaliteedi, mitte kvantiteedi poole.

Korrapärane kirjade väljasaatmineUudiskirjade regulaarne väljasaatmine on elulise tähtsusega. Sinu kirjade regulaarne nägemine mõjub hästi su brändile ja mainele, kuid regulaarsusel on veel teinegi suur pluss – see aitab hoida su meililiste puhta ja aktiivsena.

Iga väljasaadetud kampaania näitab sulle ära uued tagasipõrked ning teatud aja jooksul koguneb piisavalt andmeid, mille põhjal joonistuvad välja aktiivsed ja passiivsed tellijad.

2. Kuidas oma e-kaubanduse meililiste paremini segmenteerida

Kui inimesed sinu meililistiga liituvad, ootavad nad eelkõige just neile kasulikku ja asjakohast infot. Ja segmenteerimise peamine eesmärk ongi just seda neile pakkuda. Kui oled oma meililisti piisavalt hoolikalt väiksematesse gruppidesse jaotanud, on sul võimalus kohandada kirjade sisu nende gruppide jaoks sobivamaks.

Segmenteerimise võimalused määrab ära sinu andmebaasi kvaliteet ja info, mida sa oma kirjatellijate kohta valdad. Siinjuures heidamegi pilgu viiele kõike levinumale segmenteerimise tehnikale:Ideid segmenteerimiseks

  1. Geo-segmenteerimine

Geo-segmenteerimise meetodi abil saad kitsendada oma andmebaasi kirjasaajate asukoha järgi – näiteks riigid, regioonid ja linnad. Kui pead e-poodi, siis tõenäoliselt on sul see info juba andmebaasis olemas.

  1. Demograafiline segmenteerimine

Demograafiline segmenteerimine tähendab seda, et su meililistid on koostatud vastavalt demograafilistele näitejatele, mille alusel sa ka oma kirju koostad ning saadad. Näiteks vanus, sugu, sissetulek ja miks mitte ka leibkonna suurus. Selliste näitajate hulgast saad valida need elemendid, mis on su äri jaoks kõige olulisemad ja segmenteerida saadetavat infot vastavalt.

  1. Ostukäitumise ja -teekonna järgi segmenteerimine

Ka ostukäitumise järgi on võimalik oma liste segmenteerida. Näiteks saad ostjad ja mitteostjad lahku lüüa ning mõlema grupi ostuharjumusi (või selle puudumist) analüüsida. See annab ka hea ülevaate klientide paiknemisest nn kliendi elutsüklis ning võimaldab sul taaskord oma e-kirjade sisu paremini koostada.

  1. Eelistuste järgi segmenteerimine

Kui oled harjunud saatma välja erineva sisu, kujunduse või pakkumistega e-kirju, siis oleks mõistlik lasta ka kliendil endal valida, milliseid kirju ta sinult edaspidi saama hakkab. On selge, et su tellijad ei hooli kirjadest, mis neile huvi ei paku. Kui aga anda klientidele võimalus märkida ära oma eelistusi, siis on juba päris häsit.

See võimalus lubab su klientidel üsnagi detailselt ära märkida, mis infot ja milliste toodete kohta nad reaalselt soovivad. Näiteks kui sul on tehnikavidinate e-pood, siis võib osadel klientidel olla huvi teatud hinnavahemikku jäävate esemete vastu. Ja anna neile vabadus valida ka kirjade saatmise sagedust. Ja kui nad seda ise valida ei saa, siis proovi käitumismudeleid analüüsida ja muidugi teste teha.

  1. Kaasatuse järgi segmenteerimine

Mõned su kirjasaajatest on vägagi aktiivselt kaasatud, kuid osad avavad su kirju harvemini. Sellise info analüüsimine aitab sul luua täpsemini sihitatud andmebaasi segmente, kellele saata sobivaid ja kasulikke meile.

Proovi ka uuesti kaasata neid, kel on siiani su kirjade vastu väiksem huvi olnud ning tee mõni hea pakkumine perspektiivikatele huvilistele, et neist oma lojaalsed kliendid kasvatada.

3. Müügi ja turunduskirjadest lähemaltE-posti turundus kätkeb endas mitmeliigilisi e-kirju – näiteks turundusteateid, müügi- ja infosõnumeid või konkreetseid müügipakkumisi, mille otseseks või kaudseks eesmärgiks on tooteid ja teenuseid müüa.Millised on müügimeilid?

Müügikirjadel on üks konkreetne eesmärk – tõsta müüki. Oma e-kaubanduse müügistrateegias proovige aga vältida külmade ja anonüümsete müügikirjade saatmist.

Müügikirju saab samuti sihtida ja segmenteerida. Oma toodete või teenuste otseseks müümiseks kasutage kindlasti call-to-action nupukesi tekstiga „osta kohe“ või „osta siit“.Mõned turundajad loovad HTML kirju eesmärgiga imiteerida lihtteksti, et anda lisaväärtust oma tilgakampaaniatele või toetamaks erinevaid müügi etappe.

Veelgi enam, müügiesindajad kasutavad seda võimalust päris tihti, et koguda rohkem teavet kliendi kohta või andmaks kirjale isikliku pöördumise välimus – a’la et broneerida telefonikõnet ja jätkata müügiprotsessi telefoni teel.

Küll aga tasub tähele panna, et otsemüügi e-kirjad tekitavad tavaliselt rohkem kirjatellimustest loobumisi ja isegi rämpspostina märkimist.All on kaks üksteisest kardinaalselt erinevat näidet e-kirjadest, mille eesmärk on suurendada müüki. Esimene neist on korraliku paigutuse ja struktuuriga Groupon’i pakkumine, mis tutvustab erinevaid tooteid ja teine HubSpot’i e-posti kujunduspõhi mõne müügiesindaja follow-up meilis kasutamiseks.Millised on turundusmeilid?

Esmalt tuleb meeles pidada, et oma turunduslikke kirju saad sa kasutada ka kaudse müügitegevuse toetusena, näiteks pakkuda tasuta prooviperioode või tarnet, kingitusi ostjatele, allahindluskuponge või isegi näidistooteid.

Kattuvus müügikirja olemusega on märgatav; turundus peab ju toetama müügitegevust ja müük hõlbustama turunduse tööd. Küll aga on turunduslike kirjade olemus oluliselt keerukam, sest turundusel on teadupärast palju eri eesmärke.Kui sinu ettevõtte veebikeskkonnas on tulemas mõni suurem sündmus, siis saad kutseid saata just meili teel.

Turundusliku sisuga võivad olla ka uudiskirjad või e-kirjad, mis sisaldavad tootearvustusi või tutvustavad saabuvaid tooteid. Need võivad olla ka teie e-kaubanduse bränditeadlikkuse tõstmise kampaaniad, küsitlused ja miks mitte ka auhinnamängud ja loosimised.

Smaily email marketing

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega