Need e-poed, kus ei pakuta lihtsat tagastamisprotsessi, kaotavad suurema tõenäosusega klientide lojaalsuse. Suur osa e-ostjatest ei külasta e-poodi, kust nad on saanud negatiivse tagastamise kogemuse, enam uuesti.

Klarna küsitles rohkem kui 2000 Suurbritannia e-ostlejat.

Antud uuringust selgus, et 75% potensiaalsetest ostjatest leiab, et lihtne tagastamine on ostukoha valikul oluline tegur.

86% ütleb, et tasuta tagastamise võimalus muudab e-poe usaldusväärseks ja nad kasutaksid antud e-poodi ka tulevikus.

Mida paindlikumad on kauba tagastamise võimalused, seda suurema tõenäosusega antud e-poest ostetakse. Näiteks 84% vastanutest soovivad valida, kas tagastada ise kaup poodi või teha seda posti teel. 31% vastanutest sooviks aga kauba eest tasuda peale kodus toodetega tutvumist. Viimane variant on Eestis küll väga vähe levinud, kuid mujal maailmas kogub see aina populaarsust.

Vigaste toodete tagastamine on Suurbritannias viimase kahe aastaga kahekordistunud. Tooteid, mis ei vasta ostja kvaliteedi nõudmistele, tagastatakse lausa neli korda rohkem kui kaks aastat tagasi. Ligi kolmandik ostjatest tagastab mitte hästi istuva või lihtsalt mitte meeldiva toote.

Tagastamise populaarsus ja inimeste teadlikus tagastamise õigusest kasvab ka eestlaste hulgas aina enam.

Tagastamised on müüjatele küll suureks peavaluks, kuid nendega tuleb leppida ja leida hästi toimivaid lahendusi. Tagastamise soov ostlejates ei vähene – pigem vastupidi, see võimalus tekitab usaldust müüja suhtes ja kasvatab müüki.

 

Viide uuringu tulemustele siin

Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.