[1] Meiliturundus: suurimad kasud sinu e-kaubanduse ärile

Edukad e-kaubanduse ettevõtted loovad nii oma olemasolevate kui uute klientidega pikaajalisi ja usalduslikke suhteid. Nad mõistavad, et brändi maine, nähtavus ja pidev kohalolek koos hästi ajastatud kommunikatsioonitegevusega on eluliselt tähtis.

Meiliturundus on kulusäästlik turundus

Meiliturundus on tõenäoliselt üks kõige kuluefektviisemaid turundustaktikaid, sest ilusate ja funktsionaalsete e-kirjade loomiseks ei ole sul vaja tervet varandust kulutada. Näiteks printreklaamid, teleklipid ja trükised maksavad palju rohkem. Meiliturundus annab sulle võimaluse saata välja tuhandeid e-kirju ja seda suhteliselt minimaalsete kuludega. Nii et meiliturundus väärib iga kell kohta endast lugupidava ettevõtte digitaalturunduse arsenalis.

Erakordne ulatus ja haare

Meiliturundus annab hoogu nii toodete kui teenuste müügile. Tänu nutitelefonidele, nutikelladele, tahvelarvutitele ja paljudele teistele meilifunktsiooniga seadmetele on meiliturunduse ulatus hüppeliselt kasvanud. Ärid saavad oma sõnumite tellijatega olla kaasas alati ja kõikjal: kodus, tööl, looduses ja isegi reisil viibides.

Adobe läbiviidud uuring näitas selgelt, et 44% meilikasutajatest vaatab ka oma töökirju töövälisel ajal ja seda lausa iga paari tunni tagant. Samas 51% loeb oma isiklikke e-kirju ka tööl viibides. 11% vastajatest kontrollib pidevalt nii töö- kui erameili.

Ainuüksi need numbrid peegeldavad päris selgelt, et meiliturundus on jõuline ja laiaulatuslik turundus- ja müügiplatvorm igas suuruses B2C ja B2B äride jaoks.

Ajastatud kampaaniad

Turundusliku sisuga e-kirjad aitavad sul oma brändi kasvatada ja tugevdada. Meiliturundus on väga täpselt ajastatav – sa saad valida meilide väljasaatmiseks täpse kuupäeva ja kellaaja ning mõne sekundiga on sinu kaubamärgi nimel kõnelevad e-kirjad jõudnud sinu kirjatellijate postkastidesse.

Loomulikult on sul võimalik panna kokku personaliseeritud ja teemakohaseid e-kirju, mille abil otse oma klientide poole pöörduda. Pea meeles, et e-kirju on lihtne jälgida. Nii et uuri oma kirjade saatmise satistikat, analüüsi seda ja proovi vastavalt saadud tulemustele optimeerida oma edasisi kampaaniaid, et need veelgi paremaid tulemusi genereeriks.

[2] Meiliturunduse regulatsioonid: lühiülevaade

Kui plaanid hakata aktiivselt meiliturundusega tegelema, siis pead end ka eri piirkondade seadusandlusega kurssi viima, sest nii võimsa asjaga nagu meiliturundus, kaasneb ka suur vastutus! Nii et heidame pilgu eri piirkondade seadustele.

Euroopa liit ja GDPR

Kuulus GDPR ehk Euroopa Liidu isikuandmete kaitse üldmäärus on üks viimase aja suuremaid ja tähtsamaid regulatsioone, mis turundajatele tuliselt kuklasse hingab. Euroopa Liidu parlament kiitis selle regulatsiooni heaks juba 2016. aastal, ent vastav seadus jõustus 25. mail 2018. Seadus kehtib kõigile ettevõtetele, kes valdavad ja töötlevad Euroopa Liidu elanike isikuandmeid ja seda ettevõtte enda asukohast sõltumata. GDPR-i kõige olulisemaks aspektiks on nõusolek – turundajad peavad olema suutelised tõestama, et neil on eelnev nõusolek saata uudiskirju oma tellijatele. See on suur samm andmekaitse ja privaatsuse suunas, nii et loe kindlasti läbi detailne ülevaade GDPR-I kohta.

Ameerika Ühendriigid: CAN-SPAM seadus

Ühendriikide Can-SPAM seadus reguleerib kommertssisuga e-kirjade kasutamist ning selle eesmärgiks on tagada kirjasaajatele õigus ja võimalus kirjadest keelduda. Seadus reguleerib ka selliseid aspekte, nagu petliku sisuga teemaread ja pealkirjad, reklaamsisu selge eristuvus ja ettevõtte aadressi olemasolu. Sarnaselt GDPR’ile on ka Can-SPAM sätestanud trahvid ja karistused neile, kes seadusest üle astuvad. Rohkem infot Can-SPAM-I kohta leiad USA Föderaalse Kaubanduskomisjoni lehelt.

Kanada rämpsposti vastane seadusandlus

Kanada rämpsposti vastane seadusandlus, ehk CASL aitab võidelda rämpsposti vastu, mis toob välja asjaolu, et turundajatel peavad olema opt-out võimalused ning kasutusel peab olema selgelt eristatav saatja nimi. Samuti sätestab seadus ära e-kirjade saatmise nõusoleku (kaudne või otsene nõusolek). Huvitav on aga asjaolu, et 2017. aasta suvel viis CASL sisse mõned täiendused: näiteks kui kaudne nõusolek aegub, siis on isikul võimalik nende vastu kohtusse pöörduda, kes sellest välja ei tee ja eeskirju ei täida. CASL-I kohta loe lähemalt siit.

Juhime tähelepanu asjaolule, et selle artikli sisu ei tohiks käsitleda kui juriidilist abi või nõu. Sellest tulenevalt soovitame enne vastavasisuliste tegevustega alustamist konsulteerida kvalifitseeritud õigusbürooga.

[3] E-kaubanduse meililisti nullist ülesehitamine

Meie Smaily-s usume siiralt, et elujõuline, puhas ja aktiivne meililist on eduka meiliturunduse üks võtmetegureid. Just seetõttu on oluline, et hakkaksid koguma kirjatellijaid nii ruttu kui võimalik. Kuigi meililistide orgaaniline kasvatamine võtab palju aega, on asi seda väärt. Nii et heidamegi kiire pilgu mõningatele võimalustele, kuidas oma e-kaubanduse ärile kiirelt kirjatellijaid saada.

Nähtavad Opt-In vormid

Kui soovid, et su meililistid reaalselt kasvaks, siis hoolitse selle eest, et uudiskirjalistiga liitumise võimalusi oleks piisavalt nii sinu kodulehel kui ka veebipoes. Kasuta selleks tühja ruumi oma kodulehel, lehe jaluses, külgmistel tulpadel ja mujal. Kui su tubli ettevõtte peab ka blogi, siis ära unusta ka sinna uudiskirjaga liitumise vormi lisada.

Pole saladus, et pikad ja lohisevad liitumisankeedid ei meeldi kellelegi ning liigne keerukus on üks sagedasemaid põhjusi, miks ankeedi täitmine üleüldse pooleli jäetakse. Aga alati saab sama asja lihtsamalt teha – hea võimalus kliendile uudiskirjaga liitumist pakkuda on teha seda ajal, mil klient peab niigi mingil määral oma andmeid sisestama – näiteks loob omale uut kontot või ostab sinu veebipoest tooteid-teenuseid. Pea ainult meeles, et kunagi ei tohi eeldada, et klient soovib sinult uudiskirju ja teateid saada ning ta peab selleks ise soovi avaldama.

Pane pop-up’id enda kasuks tööle

Pop-up-id on ühed suurepärased abimehed, mis aitavad sul kirjatellijaid juurde saada. Pop-up’id, ehk hüpikaknad võivad liiga intensiivse kasutamise korral olla tülikad, kuid läbimõeldud abivahendina võivad need su tellijate arvu kasvule kõvasti kaasa aidata. Veelgi enam, kuna pop-up’e on eriliigilisi, siis avaneb sul taaskord võimalus veidi teste teha ja uurida välja, milline pop-up sulle kõige paremaid tulemusi annab.

Näiteks on olemas pop-up lahendus, mis ilmub ekraanile hetkel, mil klient hakkab su kodulehelt lahkuma. Ja on ka selline, mis ilmub vahetult pärast lehele või alamlehele jõudmist. Nii et katseta eri lahendustega ja proovi leida selline, mis just sulle sobib.

Näita oma väärtust ja anna midagi ka vastu

Kui soovid, et inimesed end sinu listi kirja paneks, siis too selgelt välja kõik need suurepärased privileegid, mis neile registreerudes osaks saavad. Samuti on mõistlik tuua välja olemasolevatelt klientidelt saadud positiivset tagasisidet ja arvustusi.

On ka jõulisema lähenemisega ettevõtteid, kes jagavad uutele meililistiga liitujatele meeneid, teevad liitumissoodustusi, jagavad allahindluskuponge jpm.

Smaily email marketing