1. Lisa ostukorvile progressi indikaatorid. Näita kasutajatele, mis neid checkout flow ́s ees ootab ning hoia teekond võimalikult selge ja kontsentreeritud. Muuda progressiriba klikitavaks.

2. Too usaldusmärgid ja turvamärgid esile. Kui oled e-kaubanduse liidu liige, e-poel on SSL sertifikaat, pakud tundud pankade või krediitkaartide maksevõimalusi, siis ära hoida infot peidus, suurenda usaldusväärsust ja too see kõik välja.

3. Rakenda värvipsühholoogiat. Kasuta enda ärispetsiifikast lähtuvalt relevantseid värve ning testi julgelt. Värvid, nende kombinatsioonid ja tugevad kontrastid mõjutavad oluliselt kasutajate ostukäitumist.

4. Kasuta input väljades inline valideerimist. Hoia kasutaja alati informeeritud, kui andmeid väljadesse sisestades läks hästi või vastupidi. Paljud kasutajad lahkuvad just saadud veateadete tõttu ning mõistmata, kuidas neid lahendada.

5. Kasuta võimalikult palju väljade autofill`i ehk automaatset andmetega täitmist.  Jäta kasutajale võimalikult vähe tööd ja eeltäida nt kasutaja asukohapõhised väljad (riik, linn ja soovita aadressi ning posti-indeksit selle põhjal). Loomulikult salvesta enamus andmetest küpsistesse.

6. Pööra mobiili kasutajakogemusele ja disainile väga palju tähelepanu. Enamus mobiilseid checkout ́e on tõelised luupainajad. Küsi infot väikeste sammude kaupa, hoia call to action ehk kutse midagi tegema ning Summary ehk kokkuvõte alati nähtaval, ole pedantne lehe laadimisaja suhtes, kasuta õigeid andmetüüpe (numbriväljal on lubatud vaid numbrid jne).

7. Kasuta topelt call to action nuppe. Kui tarbid one pager cart’i ja Checkout’i, siis varusta leht topelt call to action nuppudega (näiteks Kinnita tellimus või Maksa) ja näed üllatusega, kuidas kasutajad paremini ostuni edasi liiguvad.

8. Tee “jätka ostlemist” link nähtavaks. Kasutajat ei pea ilmtingimata vangimajja saatma. Ole julge ja tee ostukorvis “Jätka ostlemist” link alati nähtavaks ja paku Checkoutis võimalust ostukorvi nimekirja tagasi minna. Loomulikult testi seda igal võimalusel.

9. Tee guest checkout vaikimisi ostuvõimaluseks. Ära sunni kasutajaid registreerima, lase neil külalisena osta ja paku hoopis kontoga ostjatele hulgaliselt lisaboonuseid, mis paneb kasutajad ise registreerima ning janunedes rohkema järele ka tagasi tulema.

10. Tee promokood vähe nähtavaks ja kohe. Või peida see sootuks, sest inimesed kas hakkavad promokoodi otsima ja mitte leides lahkuvad lehelt või hakkavad sellele ilma põhjuseta mõtlema. Katseta ka sõnastust “On sul kinkekaart?”.

11. Näita alati tellimuse kokkuvõtet ja kiirvaadet.  Kui peidad kasutaja eest lõppkulusid ja eeldad, et inimestel on supermälu, siis tõenäoliselt tasub ümber mõelda. Näita läbivalt kõiki kulusid ja tellimuse sisu – alati ja selgelt.

12. Hoia transpordikulud ja eeldatav kättesaamise aeg nähtaval.  Kui vähegi võimalik, siis paku tasuta transporti ja ära peida kulusid, kui neid on lisandumas. Samuti näita, millal kasutaja kauba kätte saab. Ideaalis võiks see info olla juba tootelehel või minicart’is, et kasutaja ei peaks ostukorvi spetsiaalselt minema.

13. Kasuta checkout flow`s minimalistlikku päist ja jalust. Eemalda kogu müra ja asjatud lingid ning hoia fookus täielikult ostul ning ostuni juhtimisel.

14. Tee tootekoguste muutmine super lihtsaks. Kasutajatele meeldib koguseid muuta ja vaadata, kas midagi muutub seotud kuludes. Tee see võimalikult kasutajasõbralikult läbi eelvalikute või +/- lisamisega.

15. Näita korduma kippuvaid küsimusi. Näita nii ostukorvis kui väljalogimises enim küsitud küsimusi ja vastuseid, mida kasutajad tavaliselt teada tahavad enne tellimist.

16. Näita selget viidet tagastamise poliitikale. Ole usaldusväärne ja sõnasta lühidalt, kuidas / kas tooteid saab tagastada ning mida kasutaja selleks tegema peab, kes mille eest vastutab.

17. Pööra erilist tähelepanu veateadetele. Tee kasutajale selgeks, mis valesti läks ja kuidas õigesti infot sisestada. Ideaalis aga sellist olukorda ei tohiks tekkida. Hoia asjad võimalikult lihtsad, isegi kui see tähendab, et pead rohkem tööd tegema.

18. Testi up-selling`u strateegiaid. Keegi ostis telefoni, millel on ainult 16 GB mälu? 32 GB kõlab ju palju paremini 🙂 Tee täpselt sihitud up-selling`u strateegiad ja proovi ostuprotsessis kasumit kliendilt ja müügitulu seeläbi suurendada.

19. Testi cross-selling`u strateegiaid. Kasutaja hakkab särki ostma, aga lipsu ei olegi ostukorvis… aga võiks ju olla? Proovi kasutajale tema ostukorvi sisul põhinedes relevantseid tooteid juurde müüa. Guugeldades leiad sadu strateegiaid.

20. Soovita kasutajatele tooteid personaalsel tasandil. Pööra ostuajalugu enda kasuks ja tee kasutajale personaalseid soovitusi. Näiteks ostis kasutaja eelmine kuu kohvimasinale hooldusvahendeid, aga seekord on ostukorvis ainult kohv? Mõtle hea pakkumine ja põhjus, miks see sinna lisada ning käi idee kasutajale välja.

Nõuanded pärinevad E-kaubanduse Liidu, Veebimajutuse ning Bit Fineri hommikuseminarilt.