Hinnakujundus on osa kaupleja vabast kaubandustegevusest. See tähendab, et iga kaupleja võib muidugi ise otsustada, kellele ja milliste hindadega ta kaupu müüb. Tarbijale müügi korral on oluline, et kauba pakkumine ja müük toimuks ausalt, arvestades häid kaubandustavasid ning tarbijale oleks avaldatud kaupade kohta tõene ja vajalik teave, sh hinnateave.

Kuna enamik tarbijaid langetab ostuotsuse hinnateabe alusel, siis praktikas on tavapärane, et kauplejad üritavad saavutada konkurentsieelist just hinnaeelise avaldamise teel. Kõige sagedamini kasutatakse selleks soodusmüügikampaaniaid ehk müüakse kaupu tavapärasest soodsamate hindadega.

Sooduskampaania läbiviimisel ja soodustingimustel müügist teavitamisel on oluline arvestada, et sõnu “soodusmüük” ja “allahindlus” või muid samatähenduslikke sõnu ja väljendeid tohib kasutada ainult juhul, kui soodustingimustel müüakse varasemalt samas kaupluses müügil olnud tooteid, soodusmüük kestab piiritletud aja ning müüdava kauba hind on tunduvalt madalam varem kehtinud tavahinnast.

Seega, enne soodusmüügikampaania korraldamist ja soodustingimustel müügist teavitamist veendu, et:

a) soodushinnad kehtiksid ainult toodetele, mida on varasemalt juba samas e-poes tavahinnaga müüdud;

b) soodushinnad oleksid tunduvalt madalamad varem kehtinud tavahindadest;

c) e-kaupluse veebilehel oleks avaldatud sooduskampaania lõpukuupäev.

 

Martin Simmermann
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet
Tarbimiskeskkonna osakonna kaubandustalituse jurist

Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.