DPD tellitud rahvusvahelise uuringu järgi on Eesti e-ostlejatele netikaupluste vahel valikut tehes kõige olulisemaks kriteeriumiks tasuta transport ja igakülgne läbipaistvus toodete kirjelduse, maksumuse ja transpordi osas.

Netiostude tegemise puhul märgiti kõige olulisemaks kriteeriumiks tasuta transpordi võimalust (30%), toodete detailset kirjeldust (27%), kõrgelt hinnati ka läbipaistvat kauba- (23%) ja transpordi (16%) hinnastamist ning laia transpordi ja paki kätte saamise koha valikut (18%).

Detailse tootekirjelduse olemasolu peetakse eriti oluliseks just moe-, ilu- ja tervisekaupade puhul. Möödunud aasta uuringuga võrreldes on oluliselt tõusnud ka nõudlikkus tasuta tagastamise (16%) olemasolu osas.

Eesti inimesed on jätkuvalt Euroopas kõige usinamad pakiautomaatide kasutajad ja oma saadetisi on sinna tellinud 80% e-ostlejatest. Seevastu mujal Euroopas laseb tervelt 84% inimestest enda internetist tellitud kauba tuua kulleriga koju.

13% vastanutest märkis, et neile on tähtis, et nad saaksid tellimust tehes valida, kas nad saavad paki kätte samal päeval, järgmisel päeval, nädalavahetusel jne.

Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.