SEB ja Eesti E-kaubanduse Liit pikendasid oma koostööd võttes endale strateegilise eesmärgi edendada ja panustada Eesti e-kaubanduse ja kaupmeeste digitaliseerimise arengusse 2021.a.

E-kaubandus on viimasel paaril aastal kordades kasvanud ja eriti viimase poole aastaga on saanud e-ostlemisest igapäevane vajadus. Koroonakriis tõstis selgelt e-kaubanduse haaret: SEB andmetel andis 22% Eesti väike ja keskmiste ettevõtete kogukäibest peamiselt veebimüük, siis juulis 2020 oli see näitaja juba 32%. Samas on Eesti väike ja keskmise suurusega ettevõtetest vaid 27% neid ettevõtteid, kelle tooteid ja teenuseid saab interneti vahendusel üldse osta.  Ettevõtete osakaal on viimasel paaril aastal püsinud stabiilsena. Lätis on online-müügi võimekusega 20% VKE-dest, kuid Leedu näitaja on viimasel paaril aastal kasvanud 10 protsendipunkti, ulatudes nüüd 32%-ni. Kui Eesti info ja side valdkonnas pakub netimüüki 50% ning kaubandussektoris 45%, siis haldus- ja tugiteenuste vallas on neid 12% ning põllumajanduses 10%. Ja seejuures on muutunud tarbijate harjumused- ligi 90% klienditeekonnast (ka sellest, kus ost tehakse füüsilises poes) algab aga internetis.

Koostöö hõlmab erinevate sündmuste, koolituste kui uuringute korraldamist. Samuti kaupmeestele suurema abi pakkumist tulevikus ning e-kaubanduse valdkonna arendamist tervikuna.

 

Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.