Otsing

Palun vajuta enter / Return, et alustada otsingut

Jõuluvana kingikott täitub SEB andmetel tänavu suuresti e-ostude arvelt. Aasta jooksul hoogsalt kasvanud e-ostlemise osakaal oli tänavu novembris SEB eraklientide seas kasvanud juba 20 protsendini kõikidest ostudest. Sularahas tehti oste 27 protsendi ja pangakaartidega 53 protsendi ulatuses.

2020. aasta jooksul on pangalingiga tasumine kasvanud umbes viiendiku ning veebis tehtavad kaardiostud ligi kümnendiku võrra. Jõulueelsel ajal on e-kaubandus pöördunud aga tugevale kasvule just kodu-, elektroonika- ja muudes veebikaubamajades, viidates sellele, et e-kaubanduse abiga soetatakse ka jõulukinke. Siiski viitab tänavune tavapärasest kiirem hoiuste kasv sellele, et jõuluostudesse suhtutakse pigem ettevaatlikkusega ja tarbimisse ei suunata teistes valdkondades aasta jooksul kulutamata jäänud raha.

„Selle aasta jõuluoste iseloomustab kahepoolne arenguhüpe nii tarbijate kui ka teenuspakkujate seas. Kevadise eriolukorra ajal õppisid paljud selgeks, et kaupade valimiseks ja kätte saamiseks ei pea poodi tunglema minema, ka mitte kampaaniate ajal. Kohati pealesunnitud uute ostuharjumuste proovimine on paljude eestimaalaste jaoks tänaseks saanud harjumuspäraseks (ja tihti ka vältimatuks) lahenduseks. E-kaubanduse olulisust mõistsid aga ka kaupmehed. Kui kevadel nägime, kuidas mitmed olemasolevad ettevõtted kiirustasid oma e-müügi lahendusi püsti panema, siis suvest alates oleme täheldanud, et uute e-kaubanduses tegutsevate firmade arv on pea veerandi võrra suurenenud. Lisades juurde veel viimase aasta jooksul turule jõudnud uued makselahendused ja muud IT-alased parendused, saame aru, et koroonaviiruse tõttu on meie tarbimisharjumustes tekkinud oluline nihe, mida eriti ilmekalt iseloomustavad tänavused jõulud,“ võttis teema kokku Lennart Kitt.

Tavapäraste kaardiostude maht on aastaga vähenenud 5 protsendi võrra, sularaha väljavõtmine automaatidest on aastaga vähenenud lausa 14 protsenti. Valdkondade lõikes on viimase paari kuuga kõige rohkem kukkunud reisimisega seotud tegevused, kus võrreldes mullusega on kahanemine ulatunud 67 protsendini ning võrreldes oktoobriga toimus täiendav ligi 23% kukkumine. Sarnast, kahe kolmandiku suurust kahanemist oleme näinud juba viimased kolm kuud. Olulisuselt järgmine kukkuja on meelelahutusvaldkond, mis eelmise aasta novembriga võrreldes on 26 protsenti langenud ja oktoobriga võrreldes vähenes veel 13,6 protsenti.

Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.