Maksekeskus, kes vahendab E-kaubanduse Liidu hinnangul ca poolt Eesti e-kaubanduse maksete käibest, tegi maikuus 129% kasvu. Emori aprilli-maikuu uuringust selgub, et eriolukord kasvatas sagedaste e-ostlejate arvu koguni 80% võrra. Kui eelmisel aastal oli e-poodidest ostnud 70% eestlasi siis nüüdseks on see kasvanud suisa 92%ni täisealisest elanikkonnast! Üks huvitav trend on veel see, et märkimisväärselt rohkem on kasvanud pakkide arv, kui käive, millest võib järeldada, et soodsa ja kiire tarne ning e-kaubanduse leviku tõttu tehakse väiksemaid, üksiktoodetega ja sagedasemaid e-oste rohkem. Lisaks, kuigi kaubanduskeskuste avamine maikuus kasvatas jaekaubanduse müüki aprilliga võrreldes 16%, ei pidurdanud see märkimisväärselt e-kaubanduse kasvu ning uued tarbijad, kes e-ostlema olude sunnil hakkasid, on uue teenuse ja ostuvõimalusega harjunud ja kasutanud e-ostlemist aktiivselt ka maikuus.

Emori uuringust selgub veel, et suurimat kasvu on teinud kaubagruppides ravimite e-ostjaskond, mis on mullusest suisa 2,7 korda suurem. Kasvutempolt järgnevad 2 kordse kasvuga toidu- ja aiakaubad ning elektroonika (+83 protsenti).

Maikuus liikus Eestis pakiautomaatidesse peaaegu miljon, täpsemini 980 000 pakki, mis on 194% ja 505 000 pakki rohkem, kui 2019.a. maikuus. See on ainult siseriiklik pakkide maht, siia sisse ei ole arvestatud näiteks Omniva Hiinast tulev pakkide maht. Suurim turuosaline on jätkuvalt Omniva, kuid konkurents on tihe.

Juunikuuks prognoosivad turuosalised paarkümmend protsenti langust, mis on ka tingitud suuresti suve- ja puhkuste perioodist ehk loomulikust langusest, kuid jätkuvat kasvu e-kaubanduse mahtudele.

Tõnu Väät
Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht

Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.