Eestis on tuhandeid e-poode ja iga nädal avatakse kümneid uusi. Nende hulgas on nii alles alustavaid hobiettevõtteid kui ka jaekaubanduses tegutsejaid, kes otsivad digiväljundit ja uut klienti. Eduka e-poe tegemine nõuab pühendumist, head strateegiat ja taktikaid.

E-poe aluseks on platvorm ehk nö mootor, mis e-poodi töös hoiab. Siin on vaja kaupmehel teha esimene põhimõtteline otsus – kas kasutada pilveteenuseid nagu näiteks Shopify, Voog või ShopRoller, või võtta kasutusele serverisse paigaldatav platvorm. Viimaste hulgas on populaarsed näiteks WooCommerce ja Magento.

Kui e-poe platvorm valitud, siis tuleb alustada poe loomisega. Potentsiaalsele kliendile tuleb hea mulje jätta sekunditega ja siin on kandev roll disainil selle mõiste laias tähenduses.

Konkurentsitihedas e-kaubanduses ei saa loota, et inimesed tee Sinu poodi ise üles leiavad. Väga oluline on olla oma sihtgrupi jaoks pildil ning parimaid võimalusi pakuvad selleks sotsiaalmeedia ning otsingureklaamid.

E-poe loomine võib olla küll sprint, ent edukas majandamine eeldab jaksu joosta tervet maratoni. Juba enne starti tuleb teha õiged valikud ja see eeldab hästi tehtud taustatööd. Seepärast tasuks enne tegutsema asumist panna paika plaan eesmärgi saavutamiseks ning valida vastavad tööriistad ja vahendid. Siis on e-poe loomine efektiivsem.

 

Loe antud nõuannetest lähemalt SIIN

Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.