Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Koroona teise laine mõjul kasvas toidukaupade e-ostjaskond 77%

October 21, 2021

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Viimase poole aastaga on toidukaupade e-ostjaskond kasvanud 77 protsenti. Kui augustis oli viimase kuu jooksul e-poodidest toidukaupu ostnud 8 protsenti 15–74aastasest elanikkonnast, siis märtsi algul ulatus see juba 13 protsendini, selgub Kantar Emori värskest uuringust.

Võrreldes elanikkonna tervikpildiga on toidukaupade e-ostjate seas enam naisi, alla 40-aastaseid inimesi, Tallinna ja Harjumaa elanikke ning lastega perede esindajaid.

Kantar Emori uuringueksperdi Kersten Jõgi sõnul on kuu lõikes Eestis toidukaupade e-ostjaid täna juba rohkem kui enamikul tööstuskaupade tootegruppidest „Kui juulis oli toidukaupade e-ostjaskond suuruse põhjal alles viiendal kohal, siis tänaseks on tõusnud juba teiseks, jäädes alla veel vaid riiete tootegrupile. Arvestades praegust kasvutempot, ei ole ka esikohale jõudmine võimatu,“ kommenteeris Jõgi.

Toidukaupade e-turu kindel liider on e-Selver, olles kõige tuntum ning ka kõige laiema ostjaskonnaga e-pood – e-Selverist teeb iga kuu oste vähemalt iga kolmas (36%) toidukaupade e-ostja. Kindlal teisel kohal on Barbora, jäädes e-Selverile tuntuselt küll oluliselt alla, kuid põhiostjaskonna laiuses on vahe liidriga juba väiksem.

Kolmandal ja neljandal kohal on vastavalt eCoop ja Rimi e-pood. Vähem kui aasta tagasi avatud Rimi e-pood on tõusnud tuntuselt juba eCoopi kõrvale, kuid ostjaskonnalt jääb talle veel alla. Kersten Jõgi sõnul kujundab häid kliendisuhteid toidukaupade e-ostmisel eelkõige ostlemisprotsessi mugavus – veebipoe ülesehitus peab muutma ostlemise lihtsaks ja nauditavaks.

„Keskmisest suurema mõjuga on ka kaupade leidmise lihtsus, lubadustest kinnipidamine ning et e-pood seisab kõrge kvaliteedi eest. Kõige paremat kliendikogemust pakuvad täna e-Selver ja Rimi e-pood,“ täiendab Jõgi.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega