Otsing

Palun vajuta enter / Return, et alustada otsingut

Viimase poole aastaga on toidukaupade e-ostjaskond kasvanud 77 protsenti. Kui augustis oli viimase kuu jooksul e-poodidest toidukaupu ostnud 8 protsenti 15–74aastasest elanikkonnast, siis märtsi algul ulatus see juba 13 protsendini, selgub Kantar Emori värskest uuringust.

Võrreldes elanikkonna tervikpildiga on toidukaupade e-ostjate seas enam naisi, alla 40-aastaseid inimesi, Tallinna ja Harjumaa elanikke ning lastega perede esindajaid.

Kantar Emori uuringueksperdi Kersten Jõgi sõnul on kuu lõikes Eestis toidukaupade e-ostjaid täna juba rohkem kui enamikul tööstuskaupade tootegruppidest „Kui juulis oli toidukaupade e-ostjaskond suuruse põhjal alles viiendal kohal, siis tänaseks on tõusnud juba teiseks, jäädes alla veel vaid riiete tootegrupile. Arvestades praegust kasvutempot, ei ole ka esikohale jõudmine võimatu,“ kommenteeris Jõgi.

Toidukaupade e-turu kindel liider on e-Selver, olles kõige tuntum ning ka kõige laiema ostjaskonnaga e-pood – e-Selverist teeb iga kuu oste vähemalt iga kolmas (36%) toidukaupade e-ostja. Kindlal teisel kohal on Barbora, jäädes e-Selverile tuntuselt küll oluliselt alla, kuid põhiostjaskonna laiuses on vahe liidriga juba väiksem. Kolmandal ja neljandal kohal on vastavalt eCoop ja Rimi e-pood. Vähem kui aasta tagasi avatud Rimi e-pood on tõusnud tuntuselt juba eCoopi kõrvale, kuid ostjaskonnalt jääb talle veel alla.

Kersten Jõgi sõnul kujundab häid kliendisuhteid toidukaupade e-ostmisel eelkõige ostlemisprotsessi mugavus – veebipoe ülesehitus peab muutma ostlemise lihtsaks ja nauditavaks. „Keskmisest suurema mõjuga on ka kaupade leidmise lihtsus, lubadustest kinnipidamine ning et e-pood seisab kõrge kvaliteedi eest. Kõige paremat kliendikogemust pakuvad täna e-Selver ja Rimi e-pood,“ täiendab Jõgi.

E-kaubanduse trende kaardistav veebiuuring toimus 11.–17. märtsini ja selles osales 1130 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat. Toidukaupade e-ostmise veebiuuring toimus 2.–12. märtsini ja selles osales 584 Eesti elanikku vanuses 20–60 eluaastat, kes on ostnud toidukaupu veebist viimase 6 kuu jooksul.

Allikas

Kersten Jõgi

Kantar Emori uuringuekspert

Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.