Tervitusmeilid: sinu ettevõtte esmamulje

Sul on võimalus kasutada oma e-turunduses sadu eriliigilisi kirju, kuid siinkohal peame rääkima ühest kõige olulisemast e-kirjast – tervitusmeilist.

Mis on tervitusmeil?

Kui keegi hakkab sinu e-kirju tellima, siis esimene e-kiri, mille sa talle saatma peaksid, on üks hoolikalt planeeritud ja professionaalselt koostatud tervitussõnum sinu ettevõtte poolt. Esmamulje on äärmiselt tähtis, seega on oluline, et tervitusmeiliga kümnesse tabad.

Ideid tervitusmeilide koostamiseks

Tervitusmeilid on ideelne võimalus end lähemalt tutvustada – kirjutada veidi rohkem enda ja oma ettevõtte kohta, tuua välja eelised, mida kirjatellijatele pakud. Näiteks võid ka mainida oma käimasolevaid auhinnamänge ja hetkepakkumisi, mis on saadaval ainult uudiskirja tellijatele. Võid isegi teha tervituskingituse – allahindluskupongi või tasuta kohaletoimetamise esimesele ostule.

Lisaks kasuta ka võimalust tänada inimest uudiskirja tellimise eest ja alustada sel viisil sooja ja siirast suhtlust oma meilisaajatega.

Näita, et oled ka sotsiaalmeedias aktiivne

Tervitusmeilis on hea välja tuua ka kõik sotsiaalmeedia kanalid, mida su ettevõte kasutab – ja kutsuda nendega liituma ka uudiskirja tellijad. Kõigi enimlevinud sotsiaalmeedia kanalite nupukesed saad paigutada näiteks tervitusmeili jalusesse. Kui su ettevõtte tegevus on sotsiaalmeediaga suuremal määral seotud, siis on mõistlik panna ka tervitusmeilis suuremat rõhku just sotsiaalmeedia kanalite olemasolule ja nendega liitumise tähtsusele.

Jätka pideva optimeerimisega

Mõnede online-ettevõtete puhul töötavad lühikesed e-kirjad (ca. 200 sõna), paremini kui pikad. Mõnedele tööstusharude jaoks on aga oluline lisada juba tervitusmeili värvikaid ja ahvatlevaid pilte oma toodangust. Kuid on üks aspekt, mis on kõigi jaoks oluline – proovige muuta oma tervitusmeil võimalikult isikupäraseks, et suurendada oma värskete kirjatellijate kaasatust.

Tervitusmeilide optimeerimine ei ole töö, mida saad ühe päevaga ära teha – aja jooksul muutuvad klientide eelistused ja seda näed kindlasti ka kirjasaatmise raportitest ja statistikast. Nii et analüüsige kindlasti ka oma tervitusmeilide saatmisraporteid ja vajadusel proovige leida uusi ideid, kuidas oma tellijaid veelgi soojemate sõnadega vastu võtta.

 

Tehingupõhised e-kirjad

Tehingupõhised e-kirjad, ehk trigger meilid, on mis tahes e-kaubanduse jaoks üliolulised, sest neid kirju ja teateid inimesed tõepoolest ootavad. Nii et vaatame seda meililiiki lähemalt.

Mis on tehingupõhine e-kiri?

Lihtsamalt öeldes on tehingupõhine e-kiri selleks, et klienti konkreetsest tehingust või tegevusest teavitada. Tavaliselt on selliste e-kirjade kaastus väga suur ning ükski online-ettevõte ei tohiks selleliigilisi e-kirju alahinnata.

Siin on mõned näited tehingupõhistest kirjadest:

Kasutaja kontoga seotud sõnumid

Reeglina automatiseeritud sõnumid, mis annavad infot ja juhiseid seoses konto või sellel toimuvaga. Näiteks siis, kui uus kasutaja on oma konto registreerimise edukalt lõpule viinud; Siis, kui kontoga on midagi toimunud; Või juhul, kui kasutajal tuleb muuta salasõna või teha muid seadistusi oma kontol.

Ostuga seotud e-kirjad: elutähtsad kõikidele ettevõtetele, kes müüvad oma tooteid või teenuseid veebis. Tellimusega seotud e-kirjad annavad teada konkreetsest tehingust – ostust. Näiteks ostukinnitused ja paljud tellimuse töötlemisega seotud teated, saadetise liikumise teavitused või ostukviitungid.

Hüljatud ostukorvi meeldetuletuskirjad: kasutatakse selleks, et julgustada kliente oma ostu lõpule viima. Neid e-kirju kasutatakse siis, kui külastaja on lisanud oma ostukorvi mõned tooted, kuid ei ole ostuprotsessi mingil põhjusel lõpule viinud. Selleks võib olla mitu põhjust – loomulikult on võimalus, et klient on meelt muutnud ja ostust loobunud, kuid eksisteerib ka päris suur võimalus, et tema tähelepanu hajutas telefonikõne või tuli ootamatult mõne kiireloomuline asjaga tegeleda. Pärast aga ununeb tellimuse lõpetamine. Seega võivad automaatsed mahajäetud ostukorvi teated olla abiks nii ostjale kui ka müüjale.

Keeruline, aga vajalik

Tehingupõhised e-kirjad on oma olemuselt unikaalsed, kuid samas väga asjakohased, kasulikud ja enamikel juhtudel ka oodatud e-kirjad, mis saadetakse konkreetsele inimesele, kes on suure tõenäosusega midagi ostmas.

Ja kui end kliendi rolli panna, siis igaüks meist soovib ju oma tellimustega kursis olla. Või kui oled oma parooli unustanud, siis sa ju ei soovi lähtestamise linki tundide või päevade kaupa oodata.

Tehingupõhiste sõnumite olemus on selge – neid tuleb kasutada reaalajas, kohe ja kiirelt. Nad esindavad sinu äri; nad peavad näitama sinu klientidele või tellijatele, et oled igal ajahetkel olemas ja valmis kliente abistama.

 

E-kaubanduse meiliturundus: sissejuhatus automatiseerimisse

Automatiseeritud tehinguteadete kohta oleme juba eespool kirjutanud ja rääkinud peamiselt tervitusmeilide tähtsusest. Nüüd aga vaatame e-turunduse automatiseerimisele veidi üldisema pilguga.

Mis on e-turunduse automatiseerimine?

Turunduse automatiseerimise eesmärk on kõrvaldada tehnoloogia abil osa käsitsi tehtavast tööst, mis turundusprotsessidega paratamatult kaasneb. Sageli usuvad väiksemad ja keskmise suurusega ettevõtted, et automatiseerimine on kohutavalt kallis ning seda saavad omale lubada ainult suurettevõtted, kellel on märkimisväärne turunduseelarve. Reaalsus on aga see, et tänapäeval võib e-posti automatiseerimist kasutada enamik ettevõtteid, ilma et selleks peaks märkimisväärset varandust kulutama. E-posti automatiseerimine kõrvaldab palju aja- ja ressursimahukaid ülesandeid, vähendab inimlikke vigu ja lubab sul olulisematele asjadele keskenduda. Nii et tasub proovimist.

E-turunduse automatiseerimise ideid, mida oma e-kaubanduse ettevõttes koheselt rakendada

Oleme kirjutanud automatiseeritud tehingupõhistest sõnumitest ning tervitusmeilide automatiseerimisest. Kui sulle sellest väheks jäi, siis on sul võimalik luua ka eraldi tervitussõnumeid eri tüüpi kirjatellijatele – näiteks inimestele, kes liitusid sinu meililistiga ostu sooritamise hetkel (ostjad) ja need, kes otsustasid meililistiga liituda, kuid ei tellinud midagi (mitteostjad).

Kui su ettevõttel on blogi, saad automatiseerida ka uue blogipostituse avaldamisest teavitavad e-kirjad. Kui korraldad auhinnaloose või võistlusi, siis loo kindlasti automatiseeritud töövoog ja lisa sellesse e-kirjade saatmine – näiteks loosis osalemise kinnitused, loositulemused, meeldetuletused ja isegi e-kirjad koos tänusõnadega. Kõiki neid kirju ja tegevusi saab automatiseerida.

Kõigile ostjatele on sul võimalik suunata automaatsed tagasiside või arvustuse kirjutamise vormid. Ostujärgsed e-kirjad on suurepärane võimalus oma kliendiga ühendust võtta, saada väärtuslikku tagasisidet ja näidata, et kui ostu või tellimusega mingeid viperusi peaks juhtuma, siis olete valmis koheselt abistama.

Ostujärgsete kirjadega võid klientidele edastada ka tootejuhiseid ja muud kasulikku infot, mida neil seoses oma värskelt ostetud tootega vaja võib minna.

Kui kõik eelnev saab korrektselt tehtud, siis võib e-turunduse automatiseerimisest reaalset kasu olla ning see aitab kaasata klienti, tõsta müüki ja mis peamine – tõsta su kaubamärgi mainet klientide silmis.

 

Smaily email marketing