MILLEGA PUUTUME KOKKU VÄLISTURULE SISENEDES?
• Turupõhised ootused e-poele
• Erinevad makseharjumused ja viisid
• Rahvusvaheline tarne ja tagastused
• Ühel tootel tekib palju variatsioone
• Äri edukuse analüüsimine muutub komplektsemaks
• Eristumise tähtsus tõuseb ja mahud kasvavad

KUIDAS NEID HALLATA?
• Minimaalne lahendus: mitmekeelsus e-poes nii menüüdes kui sisus
• Põhjalikum lahendus: Multi store kontseptsioon – mitu online müügikeskkonda, üks haldusliides

MAKSE JA TARNEVIISID
• Eestis pangalingid, Lätis digiraha ning sularaha, Soomes pangalingid
• Eestis: Swedbank, SEB, Luminor, LH, Coop, Pocopay ja Liisi ID
• Lätis: Swedbank, SEB, Citadele ja Luminor, Maxima, Mint, Mobiamo
• Soomes: Aktia, Ålandsbanken, Danske, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästopankki, Pohjola, POP Pankki, S Pankki, Säästopankki
• Rahvusvaheliselt müües –> kaalu maksevärava (payment gateway) teenuse kasutamist

• Tarnemeetodite eelistused erinevad ka meie lähi turgude lõikes
– Soomes ja Eestis prevaleerib pakiautomaat
– Lätis postkontorisse tarne
• Tarnepartneri na eelista välja töötatud võrgustikuga ning mitme tarne kanaliga teenusepakkujat, kellel korralik integratsioonivõimekus
-Mõned näited
• Soome: nt Itella, Posti, DPD
• Eesti ja Läti: nt Omniva, Itella, DPD

TOOTEVARIATSIOONID I
• Riigipõhiselt erinõuded ja ootused tooteinfole
• Lisaks e-poele soov tooteid turundada veel teisteski kanalites, kasutades õiget tooteinfot
• Rahvusvaheliste tagastuste haldamine on märksa kallim kui siseturul

Lahendus: liikuda keskse ja integreeritud tooteinfo halduse protsesside ning lahenduse peale.

TOOTEVARIATSIOONID II
• Peamised funktsioonid
– Keskne tooteinfo haldamine
– Tootemuudatused jõuavad automaatselt kõigisse kanalitesse
– Võimalus tooteandmestiku sisestus anda tarnijate kätte
– Töövood erinevate osapoolte koostööks
•Võidud
Conversion rate ja leitavus paraneb
– Uute toodete turule toomine kiireneb
– Muudatused kajastuvad koheselt kõigis kanalites

ANALÜÜTIKAVÕIMEKUS
• Ühes riigis = üks raamatupidamine, üks Adwords üks Google Analytics, üks e pood, jne.
• Mitmes riigis müües on vaja andmeid konsolideerida ja samas võimalust minna detaili.

ERISTUMINE JA SUURENENUD MAHUD
• Alati on võimalik eristuda hinnaga või kas ikka on?
• Erilahendus kui üks variant eristumiseks
– Valmislahendus toode standardne olukord ja kiire start
– Erilahendus eristumise soov ja pikaajaline efekt
• Suurenenud mahtude puhul tuleb personaliga lagi ette appi tuleb automatiseerimine

 

Müümine mitmes riigis eeldab e-poe, kaubavaliku, tarne ja maksemeetodite mitmekesisuse võimekuse loomist.
– Maksevärav
– Laiahaardelise võrgustikuga tarnepartner

Rahvusvaheliselt online müügiks on tähtsad võimekad partnerid ja partnersuhted.

Tehniliselt: tsentraliseeri tootehaldusprotsesse, suurenda integratsioonide ja automatiseerimise osa enda äris.

NET GROUP Ltd

 

NB! Vaata liikmele sektsioonist lisaks ka On24.fi Soome turu ja MakesYouLokal Läti turule sisenemise presentatsioone!

Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.