MILLEGA PUUTUME KOKKU VÄLISTURULE SISENEDES?
• Turupõhised ootused e-poele
• Erinevad makseharjumused ja viisid
• Rahvusvaheline tarne ja tagastused
• Ühel tootel tekib palju variatsioone
• Äri edukuse analüüsimine muutub komplektsemaks
• Eristumise tähtsus tõuseb ja mahud kasvavad

KUIDAS NEID HALLATA?
• Minimaalne lahendus: mitmekeelsus e-poes nii menüüdes kui sisus
• Põhjalikum lahendus: Multi store kontseptsioon – mitu online müügikeskkonda, üks haldusliides

MAKSE JA TARNEVIISID
• Eestis pangalingid, Lätis digiraha ning sularaha, Soomes pangalingid
• Eestis: Swedbank, SEB, Luminor, LH, Coop, Pocopay ja Liisi ID
• Lätis: Swedbank, SEB, Citadele ja Luminor, Maxima, Mint, Mobiamo
• Soomes: Aktia, Ålandsbanken, Danske, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästopankki, Pohjola, POP Pankki, S Pankki, Säästopankki
• Rahvusvaheliselt müües –> kaalu maksevärava (payment gateway) teenuse kasutamist

• Tarnemeetodite eelistused erinevad ka meie lähi turgude lõikes
– Soomes ja Eestis prevaleerib pakiautomaat
– Lätis postkontorisse tarne
• Tarnepartneri na eelista välja töötatud võrgustikuga ning mitme tarne kanaliga teenusepakkujat, kellel korralik integratsioonivõimekus
-Mõned näited
• Soome: nt Itella, Posti, DPD
• Eesti ja Läti: nt Omniva, Itella, DPD

TOOTEVARIATSIOONID I
• Riigipõhiselt erinõuded ja ootused tooteinfole
• Lisaks e-poele soov tooteid turundada veel teisteski kanalites, kasutades õiget tooteinfot
• Rahvusvaheliste tagastuste haldamine on märksa kallim kui siseturul

Lahendus: liikuda keskse ja integreeritud tooteinfo halduse protsesside ning lahenduse peale.

TOOTEVARIATSIOONID II
• Peamised funktsioonid
– Keskne tooteinfo haldamine
– Tootemuudatused jõuavad automaatselt kõigisse kanalitesse
– Võimalus tooteandmestiku sisestus anda tarnijate kätte
– Töövood erinevate osapoolte koostööks
•Võidud
Conversion rate ja leitavus paraneb
– Uute toodete turule toomine kiireneb
– Muudatused kajastuvad koheselt kõigis kanalites

ANALÜÜTIKAVÕIMEKUS
• Ühes riigis = üks raamatupidamine, üks Adwords üks Google Analytics, üks e pood, jne.
• Mitmes riigis müües on vaja andmeid konsolideerida ja samas võimalust minna detaili.

ERISTUMINE JA SUURENENUD MAHUD
• Alati on võimalik eristuda hinnaga või kas ikka on?
• Erilahendus kui üks variant eristumiseks
– Valmislahendus toode standardne olukord ja kiire start
– Erilahendus eristumise soov ja pikaajaline efekt
• Suurenenud mahtude puhul tuleb personaliga lagi ette appi tuleb automatiseerimine

 

Müümine mitmes riigis eeldab e-poe, kaubavaliku, tarne ja maksemeetodite mitmekesisuse võimekuse loomist.
– Maksevärav
– Laiahaardelise võrgustikuga tarnepartner

Rahvusvaheliselt online müügiks on tähtsad võimekad partnerid ja partnersuhted.

Tehniliselt: tsentraliseeri tootehaldusprotsesse, suurenda integratsioonide ja automatiseerimise osa enda äris.

NET GROUP Ltd

 

NB! Vaata liikmele sektsioonist lisaks ka On24.fi Soome turu ja MakesYouLokal Läti turule sisenemise presentatsioone!