Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet koostöös E-kaubanduse Liiduga panid kirja olulised punktid e-poe turvalisuse tagamiseks:

  1. Kas e-kaupluse veebilehel on avaldatud tõesed kaupleja andmed (ärinimi, registrikood, aadress, telefon, e-posti aadress ja käibemaksukohustuslase number)?
  2. Kas e-kaupluse veebilehel on avaldatud toodete kirjeldused ja lõpphinnad (koos transpordikuludega)?
  3. Kas tehniliselt keerukatele, ohtlikke aineid sisaldavatele või kasutamisel erioskust nõudvatele kaupadele lisatakse eestikeelsed kasutusjuhendid?
  4. Kas e-kaupluse veebilehel on tellimuse kinnitamise nupp tähistatud sõnastusega, mis näitab ühemõtteliselt, et tellimuse esitamine toob kaasa kohustuse maksta?
  5. Kas pärast lepingu sõlmimist saadetakse tarbijale püsival andmekandjal kinnitus lepingu sõlmimise kohta ja kas tarbija tellimus täidetakse 30 päeva jooksul?
  6. Kas e-kaupluse veebilehel on avaldatud tüüpvorm, mida saab tarbija lepingust taganemisel kasutada?
  7. Kas tarbijal on õigus lepingust taganeda 14 päeva jooksul alates kauba kättesaamisest?
  8. Kas lepingust taganemisel tagastatakse tarbijale 14 päeva jooksul taganemisavalduse esitamisest kõik tarbija poolt tasutud summad (sh kauba kättetoimetamise kulud)?
  9. Kas müüja vastab tarbija kaebustele hiljemalt 15 päeva jooksul?
  10. Kas e-kaupluse veebilehel on avaldatud teave 2 aastase pretensiooni esitamise õiguse kohta?
  11. Kas e-kaupluse veebilehel on teavitatud võimalusest pöörduda tarbijavaidluste komisjoni ja viidatud internetipõhise vaidluste lahendamise platvormile (www.ec.europa.eu/consumers/odr)?
  12. Kas e-kauplus pakub kaupu ja teenuseid head kaubandustava arvestades ja tarbija suhtes ausalt?
Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.