Koroonakriis on toonud e-kaubandusse uued tuuled. Kui varem domineerisid Eestisse saadetavate pakimahtude osas Hiina e-kaubandushiiud, siis 2020. aasta jooksul toimunud muudatuste tulemusena eelistavad kohalikud tarbijad üha enam kodumaiseid ja Euroopa e-kaubandusplatvorme, ütles Omniva juhatuse esimehe kohusetäitja Andre Veskimeister.
„Koroonakriisi esimese laine kõrghetkeil kasvasid mitmete Eesti suurte e-kauplejate mahud kaks või kolm korda. Omniva klientide seas leidus ka neid, kelle pakimahud kasvasid paari nädalaga 10 korda,“ ütles Andre Veskimeister. „Mitmed suured rahvusvahelised e-kaubanduse ettevõtted on öelnud, et Baltikum oli regioon, kus e-kaubandus kasvas koroonakevadel kõige kiiremini. Meil on selle üle kahtlemata väga hea meel.“
Jõudsalt on kasvanud ka kaugemalt Euroopast tulevate pakkide maht, kuid märkimisväärselt on vähenenud seejuures Hiina e-kaubandusplatvormide osakaal.
Kui möödunud aastal oli Hiina pakkide osakaal võrreldes Euroopa pakkidega 80/20 Hiina kasuks, siis viimase aasta jooksul on Euroopa mahud märkimisväärselt kasvanud. Tänane on vastav osakaal 60/40 ja trend Euroopa kasuks jätkub.
Loe täpsemalt SIIT