9.11. E-smaspäeva kampaanialeht sai 24h jooksul Pageviews`id 114 273 vs 92 126 (mai) ja 85 567 (aasta tagasi). Sessioonid kasvasid 91 601 peale. Varasemalt 67 965. Unikaalsed lehekülastajad tegid ka tugeva kasvu ja saime 65 197 kasutajat vs 49 593 ja 48 119. Siiamaani olnud 50 000 kasutaja maagiline piir.

Osalejaid oli 218 e-poodi (versus 160) ning on näha, et lehel veetmine tegi tugeva kasvu 04:49 peale 03:13 pealt.

Meediakampaania oli E-kaubanduse Liidu poolt 30% rahaliselt suurem, kui viimati. Investeerisime üle 10 000 euro, reklaamid olid Facebook, Instagram (est ja rus), Google Ads, Adform, Sky Plus, Retro FM, Linnaekraanid, Postimees.ee, Delfi.ee, TV3 ja TV6, uudiskiri. Lisaks tegid enamus osalejad reklaame.

Panustasime suure osa kampaaniast sotsiaalmeediale ja Googlele, mida on ka analüütikast näha: Facebookist 9000 sessiooni, Adform bannerilt 1700 sessiooni, otseliiklus üle 10000, Google organic 30 000- mida mõjutasid/tõid tele, välimeedia ja raadio ning kindlasti ka kampaania üldtuntus tarbijate seas.

Kahjuks varjutas natukene osalejate tulemust kampaaniapäeva ennelõunal meie hinnangul 40-60 minutit „maas“ olnud osad pangalingid ning samaaegselt tõrked Mobiil-ID ja Smart-ID töös. Samas Maksekeskus, kes vahendab meie hinnangul kuni 50% kogu Eesti turu e-maksetest, käive kasvas eile 69% versus eelmise aasta novembri E-smaspäev, mis siiski kinnitab, et lisaks liikluse ja osalejate kasvule kasvasid samavõrd ka osalejate käibed. Tõsi, käibekasvu tõid ka osalejate arvu kasv.

Lisaks toetasid 76 ettevõtet kokku 10 500 euroga Lastekaitse Liidu aktsiooni “igale koolilapsele arvuti”. Kogusumma on juba kantud edasi Lastekaitse Liidule, kes esitab detsembris ülevaate toetussummade sihtotstarbelisest kasutusest. E-kaubanduse Liidul on väga hea meel, et saame 25-30 peret varustada teie, armsad toetajad, abil vajaliku arvutiga!

Avastasime kahjuks ka kümmekond kampaaniareeglite rikkujat. 2 osalejat tulid pühapäeva õhtul oma pakkumisega juba välja- mis ei ole keelatud, kuid keelatud on pakkumist müüa ehk tellida lasta enne kampaania algust! Lisaks avastasime 4-5 väikest FB e-poodi, kes kasutasid kampaaniale registreerimata kaitstud kaubamärki “E-smaspäev” ning meie suureks üllatuseks 3 e-poodi (neist üks väga tuntud), kes kopeerisid E-smaspäeva logo, eemaldasid näiteks www.e-smaspaev.ee ning tegid endale reklaami, justkui osaleks E-smaspäeval. Selline kaubamärgi omavoliline rikkumine ning kasutamine ei ole lubatud ning leiab meiepoolt ametliku reageeringu.

Aga kokkuvõttes usun, et võime E-smaspäeva lugeda igati kordaläinuks. Uued eesmärgid ja kasvud juba järgmisel E-smaspäeval, mis toimub 10. mail ja kuhu registreerimise avame 1. aprillil. Kui Sul on ettepanekuid või tähelepanekuid, oled oodatud neid meiega arutamast ja jagamast.

 

Tõnu Väät

E-kaubanduse Liidu tegevjuht

Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.