Kuuendat korda toimunud “E-smaspäev” ületas e-kauplejate ootusi ja aitas varasemaid müügirekordid purustada. 13. novembril toimunud kampaaniapäeval osales kokku 132 e-poodi, kes pakkusid tarbijatele 24 tunni jooksul erinevaid hinnaüllatusi.

“E-smaspäeva” eesmärk on tõsta kodumaiste e-poodide tuntust ja elavdada Eesti e-kaubandust. Kampaaniapäeva tulemuste analüüsimiseks viidi läbi uuring, millele vastas 72 kampaanias osalenud e-poodi. Uuringule vastanute andmetel oli 24-tunnise kampaania läbimüük 816 681 eurot ning tellimuste koguarv 16 973

Joonis 1. “E-smaspäeva” kokkuvõte kolme aasta lõikes (2015-2017).

Maksimaalne e-poe läbimüük oli “E-smaspäeval” 116 816 eurot (110 681 eurot 2016. aastal), müügikäibe mediaan oli 3 500 eurot. Kampaaniapäev kasvatas oluliselt e-poodide külastatavust (mediaan +60% võrreldes nädal varasema esmaspäevaga), maksimaalne külastatavuse kasv oli +1 500%. 

Kampaanialehte www.e-smaspaev.ee külastas perioodil 6.-12.11 kokku 31 780 inimest (2016. a novembris 5 473 inimest). Kampaaniapäeval 13. novembril oli unikaalseid külastusi 21 894  (2016. a novembris 17 209 külastajat). Külastuste kasv kokku 137%, kampaaniapäeval 27%.

Joonis 2. Külastused E-smaspäeva kampaaniaperioodil 2016 vs 2017.

Külastajate hinnangul oli tegemist hea algatusega, mis aitas avastada uusi kodumaiseid e-poode ning säästa nii hindadelt kui postikulult.

Maksekeskuse statistika põhjal kasvatas E-smaspäeva kampaanias osalenud e-poodide käibeid keskmiselt 4-kordseks võrreldes “tavalise” esmaspäevaga 6. novembril. Keskmine number varjab endas aga väga suuri erinevusi poodide lõikes – kui mõned kasvasid paarkümmend protsenti, siis skaala teises otsas toimusid mitmekümnekordsed hüpped.

E-kaubanduse Liidu juht Signe Kõiv tunneb rõõmu, et kampaania on leidnud hea vastuvõtu nii ostlejate kui e-poodide seas. “Kindlasti on e-poe müügiedu vastavuses pakkumise atraktiivsuse ja osaleja aktiivsusega – kes omalt poolt rohkem panustas, lõikes kindlasti ka magusamad viljad.” 86% osalejatest plaanib uuringu andmetel kaasa lüüa järgmisel E-smaspäeval, mis toimub juba 14. mail 2018. 

E-smaspäev sai meedias laialdast kajastust:

Täname osalenud e-poode, vahvaid e-ostlejaid ja meediakanaleid, kes sõna levitamisel abiks olid. Kohtume juba järgmisel “E-smaspäeval” 14. mail! Registreerimine maikuu kampaaniapäevale on e-poodidele avatud. 

Registreeri e-pood.
Vaata E-smaspäeva kampaanialehte
Liitu Facebooki lehega
Loe tulemuste kokkuvõtet: 13.11.2017 E-smaspäeva kokkuvõte


Lisainfo:

Signe Kõiv
Juhatuse esimees
Eesti E-kaubanduse Liit
info@e-kaubanduseliit.ee