Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli detsembris jooksevhindades rekordiliselt 24,2 miljonit eurot, mis novembriga võrreldes suurenes 11% ja mullust detsembrit ületas püsivhindades 26%-lise kasvuga.

2017. aastal oli müügitulu tegevusalal jaemüük posti või interneti teel kokku 236,3 miljonit eurot, kasvades mullusega võrreldes 35%


Tabel 1. Tegevusalade jaekaubandus ja jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades, mõõtühik miljonit eurot. Allikas: Statistikaamet.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2017. aasta detsembris 2016. aasta detsembriga võrreldes püsivhindades 1%, teatab Statistikaamet.

2017. aasta detsembris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 654,5 miljonit eurot.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2016. aasta detsembriga võrreldes 7%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad), oli müügitulu väiksem kui varasema aasta detsembris. Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga 26%. Keskmisest enam suurenes müügitulu ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 13%) ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 9%).

Tabel 2. Tegevusala jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades 2007-2017, mõõtühik miljonit eurot. Allikas: Statistikaamet.

Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2016. aasta detsembriga võrreldes 3%. Nende kaupluste müügitulu vähenemisele avaldas mõju toidukaupade jätkuv hinnatõus.

Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu jäi 2016. aasta detsembriga võrreldes samale tasemele.

Võrreldes 2017. aasta novembriga suurenes detsembris jaekaubandusettevõtete müügitulu 18%. See on tavapärane tõus detsembris, mil toimuvad jõulude ja aastavahetuse suurmüügid.

Esialgsetel andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 2017. aastal 6,7 miljardit eurot, müügitulu suurenes 2016. aastaga võrreldes 1,5%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu mahuindeks ja selle trend, jaanuar 2007 – detsember 2017

Statistika aluseks on Maksu- ja Tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte nelja tööpäevaga. Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb.

 

Allikas: Statistikaamet