Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli juunis jooksevhindades 18,8 miljonit eurot, mis maikuuga võrreldes langes napp 2%, kuid mullusega võrreldes kasvas tähelepanuväärselt 32%


Tabel 1. Tegevusalade jaekaubandus ja jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades, mõõtühik miljonit eurot.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2017. aasta juunis eelmise aasta juuniga võrreldes püsivhindades 5%, teatab Statistikaamet. Kui mais kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 1%, siis juunis kasv kiirenes.

2017. aasta juunis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 593,1 miljonit eurot.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu kasv juunis kiirenes. Kui mais kasvas nende ettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 5%, siis juunis oli kasv 11%. Müügitulu suurenes kõigil tegevusaladel. Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga ligi kolmandiku (32%). Keskmisest enam suurenes müügitulu veel ka muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (22%). Juunis pöördus taas tõusule ka eelnevatel kuudel langust näidanud apteekide ja kosmeetikatarvete kaupluste müügitulu, mis kasvas võrreldes varasema aasta sama kuuga 5%. Samuti kasvas müügitulu pärast maikuist langust tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (6%) ning muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (5%). Juunis jätkus müügitulu kasv ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kaupluses (7%) ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (2%).

Toidukaupade kaupluste müügitulu jäi 2016. aasta juuniga võrreldes samale tasemele.

Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu, mis aprillis ja mais langust näitas, pöördus juunis taas tõusule ning kasvas eelmise aasta juuniga võrreldes 3%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes juunis jaekaubandusettevõtete müügitulu 2%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2017. aasta kuue kuuga (jaanuar–juuni) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 2%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu mahuindeks ja selle trend, jaanuar 2007 – juuni 2017

Statistika aluseks on Maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte viie tööpäevaga. Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb.

Allikas: Statistikaamet