E-smaspäev 2015
9. novembril toimus suur e-poodide soodusmüügipäev E-smaspäev, milles osales 125 e-poodi. E-smaspäeva eesmärgiks oli pakkuda tarbijatele 24-tunni jooksul Eesti veebipoodides eriti häid pakkumisi ja seeläbi suurendada kodumaiste e-poodide tuntust.

E-smaspäeva tulemuste analüüsimiseks viidi läbi uuring, millele vastas 63 kampaanias osalenud e-poodi. Uuringule vastanute andmetel oli 24-tunnise kampaania läbimüük üle 476 000 euro ning tellimuste koguarv 6055. Päeva läbimüük võis hinnanguliselt ulatuda kuni miljoni euroni, arvestades valimi osakaalu üldkogumist.

Maksimaalne e-poe läbimüük oli E-smaspäeval üle 96 000 euro, müügikäibe mediaan oli 1091 eurot. E-smaspäev kasvatas oluliselt e-poodide külastatavust (mediaan +97% võrreldes nädal varasema esmaspäevaga), maksimaalne külastatavuse kasv oli +2000%. Läbi mobiilsete seadmete tuli keskmiselt 18% e-poodide kogukäibest.

Kampaanialehte www.e-smaspaev.ee külastas 9. novembril üle 12 000 unikaalse kasutaja, suurim oli külastajate arv hommikul kell 9:00-11:00. Külastajate hinnangul oli tegemist hea algatusega, mis aitas avastada uusi kodumaiseid e-poode ning säästa nii hindadelt kui postikulult. Osa külastajaid leidis, et allahindlused võiksid olla veelgi suuremad.

Osalenud e-poodidest 64% olid E-kaubanduse Liidu liikmed ja 36% mitteliikmed. E-poed hindasid kampaania korraldust heaks või väga heaks, rohkem olid rahul need e-poed, kes kogesid kõrgemat külastuste kasvu. Mitu e-poodi märkis, et E-smaspäeval jõuti rekordiliste müüginumbriteni ning 92% uuringule vastajatest soovis E-smaspäeval osaleda ka järgmisel aastal.

E-smaspäev toimub iga aasta novembrikuu teisel esmaspäeval kampaania keskkonnas: www.e-smaspaev.ee. Kampaania korraldaja on Eesti E-kaubanduse Liit, mis ühendab ligi 140 e-kauplejat ja teenusepakkujat.

Vaata kampaania tulemusi SIIT

Lisainfo:
Signe Kõiv
Juhatuse esimees
Eesti E-kaubanduse Liit
info@e-kaubanduseliit.ee
www.e-kaubanduseliit.ee